Ga naar inhoud

Probleem met drivers.

Gast Butras

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem. Ik heb een half jaar geleden een allienware laptop m15x gekocht.

Processor : Intel Core i3 Processor 330M(2.13GHz,3MB cache)

Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel

Hard Drive : 160GB Serial ATA (7200RPM)

Optical Drive : Slot Load DVD+/-RW (DVD, CD read and write)

Graphics : 512 MB NVIDIA GeForce GT240M

Wireless : ROW Intel WiFi Link 5300 (a/g/n) Wireless LAN Card

Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)

In het begin werkte hij zoals het moest, ik was er tevreden over. Er was wel 1 ding waar ik me geweldig aan ergerde. Telkens wanneer ik bezig was in een browser kreeg ik nu en dan een kleine crash, mijn scherm ging toen zwart voor 1 seconde en er kwam een foutmelding van windows.

Om dit probleem op te lossen besloot ik dan maar eens om mijn drivers te herinstalleren. Hierdoor kreeg ik nog meer problemen omdat nu mijn video kaart niet meer naar behoren functioneert. Ik heb dan gelezen dat je jou drivers in een bepaalde volgorde moet installeren (chipset eerst, dan video, ...) dus ging ik ervan uit dat hierdoor mijn video driver niet naar behoren functioneerde.

Omdat ik in het verleden al meerdere keren een computer heb geformateerd, besloot ik om mijn laptop te formateren. Zo heb ik windows 7 64-bit succesvol op mijn laptop geïnstalleerd. Om de drivers te installeren maak ik gebruik van de resource cd die ik bij de laptop heb gekregen. Hier staan drivers op die bij mijn systeem horen. Ik heb de volgende drivers geïnstalleerd in deze volgorde ( met telkens het systeem te hebben herstart na het installeren van elke driver):

1. Chipset drivers: - Intel Ibex Peak PCH Chipset Rev: A00

- Ricoh R5C833 Rev: A00

2. Video: - AverMedia AVerTV Hybrid NanoExpress DVB-T Rev: A05

- Plus de update voor de videokaart : Drivers and Downloads

3. Geluid: - IDT 92HD83 Audio Rev: A00

4. Command center: Deze installeert zelf drivers…

Nadat ik deze drivers had geïnstalleerd heb ik windows verder laten updaten. Hierna heb ik het spelletje supreme commander (is een spel van 2006) geïnstalleerd om te kijken of alles werkt naar behoren, maar dit blijkt niet het geval. Alles happert, het speelt helemaal niet vlotjes. Alles gaat in schokjes en happert. Ook krijg ik problemen met mijn flashplayer (voor browsers). Deze loopt vast als ik die update voor de videokaart heb geïnstalleerd. Zonder deze update werkt de flash player normaal.

Als ik een film wil afspelen op mijn laptop gaat dit wel maar niet zoals het hoort. Delen van het beeld blijven nu en dan happeren/hangen. Soms kan ik sommige stukken gewoon niet zien omdat mijn beeld blijft hangen. Het beeld gaat gewoon niet vlot.

Bij die resource cd met al die drivers op, is er een programmatje om je hardware te testen. Door dus de computer vanop deze cd op te starten heb ik mijn laptop kunnen testen op hardware problemen. Volgens deze test zou mijn hardware nog moeten werken dus kan ik het probleem niet steken op kapotte hardware. (anders zou ik direct kunnen genieten van mijn garantie)

Ik heb Dell hierover al gecontacteerd maar zij zeggen niet meer dan dat ik al heb gedaan. Ze geven instructies over welke drivers ik moet installeren en in welke volgorde, wat ik dus heb gedaan maar zonder resultaat. Wat Dell wel zegt is dat ze niet meer garantie voor de software moeten geven omdat ik het systeem heb geformateerd. Ze willen mij wel doorverwijzen naar de hulp ondersteuning voor software maar hiervoor mag ik dan wel betalen. Ik ben wel bereidt dit te doen, maar dan wil ik wel zeker zijn dat ik het zelf niet kan oplossen. Vandaar dat ik het forum hier om hulp kom vragen en misschien weet iemand waar het probleem zou kunnen zitten.

Ik heb op die resource cd ook nog SATA drivers? Waarvoor dienen deze en zijn ze essentieel voor de goede werking van het systeem? Dell heeft er nooit iets van gezegd.

Met vriendelijke groeten en met hoop op zege,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar configuratiescherm / programma en onderdelen

Verwijdert daar Nvidia driver

Het kan zijn dat je meerder drivers hebt en kies dan display

Laptop mag in geen geval weer opgestart worden.

Download CCleaner. Klik op “Download Latest Version”, dan start de download automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Download deze driver

Installeert het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 maanden lang liggen mailen met dell... 2 maand lang hebben die mijn tijd verprutst... Jij lost het op in 5 minuten... Dankjewel en prettige feestdagen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.