Ga naar inhoud

windows 7 start niet op na plaatsing nieuwe videokaart


lucasso

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb al een tijdje deze computer een standaard computer een compaq cq5011nl

maar omdat ik af entoe wel een spel speel op de computer heb ik een goedkope videokaart gekocht point of view g210 (nvidia)

maar als ik de videokaart in mijn computer zet dan start windows niet meer op.

heb onboard videokaart driver verwijderd in de bios gezet dat hij als eerste naar pci-e moet kijken. als ik de computer start met videokaart er in geeft hij in het begin de kaart info en een piepje dan gaat hij opstarten (keuze menu bios etc.) maar dan komt hij op een scherm met linksboven in alleen een laag streepje dat knippert normaal gesproken duurd dat 10 sec en dan start windows op.

als ik de kaart er uit haal en weer op onboard videokaart zet start hij wel normaal op en doet alles het. oja en met de videokaart er in freezt de bios ook vast als ik er in ben.

specs van mijn comp

intel dual core e2220 2,40ghz

3gb ram

bios phoenix awardbios v6.00pg

300watt voeding bestec (is aan de lage kant maar de kaart vraagt minimaal een 300w watt voeding dus zou voldoende moeten zijn het is ook een laagprofiel kaart)

onboard videokaart intel g33/31 express chipset family

moederbord kom ik niet helemaal uit in everest hij geeft hem bij moederbord niet aan maar bij computer wel daar staat msi boston 1.0

hopelijk kunnen jullie mij helpen alvast bedankt

groeten, lucas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet alles in het bios eens terug zoals het stond en haal grafische kaart eruit.

Sluit je scherm terug aan op de onboard chip en start dan de pc op.

Eens in windows ga je naar Apparaatbeheer en verwijder daar de drivers voor je grafische chip door er met de rechtermuisknop op te klikken en te kiezen voor installatie ongedaan maken.

Sluit nu je pc af en plaats de grafische kaart en stel de instellengen in het bios zo in dat die terug de Pci-E kaart selecteerd.

Herstart de pc opnieuw en boot door tot in windows en installeer vervolgens de bijgeleverde drivers vanop de cd/dvd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.