Ga naar inhoud

Afbeeldingen laden traag op website

ruzzi

Aanbevolen berichten

Beste hulpverlener,

Ik heb zonet een website aangemaakt via publisher 2007.

Bij het openen van deze site (Kapsalon Ziezo) blijkt dat de afbeeldingen traag laden. Nochthans zijn deze niet groter dan 100kb. Bij het klikken naar andere pagina's verdwijnt het logo eventjes om dan terug te keren. De hostingserver is byethost.com.

Ligt de oorzaak bij de site of de hosting server? En hoe los ik dit op?

Alvast bedankt voor alle tips!

aangepast door ruzzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan liggen aan de server. Aangezien (zo te zien) het een gratis hosting is, lijkt het mij dat de bandbreedte niet zo heel hoog is. Vandaar ook de reden dat het allemaal wat traag laad. Dat ook de reden van het logo. Wanneer je op een linkje klikt vernieuwt het de pagina en is de volledig inhoud even weg. Met HTML en CSS code is dit in een fractie van een seconde, maar met afbeeldingen die moeten opnieuw van de server (hosting) geladen worden en zal daarom ook een stukje langer duren.

Dit gecombineerd met de bandbreedte vertelt de snelheid van je pagina (ongeveer). Ook wanneer je zelf thuis een trage verbinding hebt kan het langer duren voordat de pagina ingeladen wordt. Wanneer je zelf ook aan het downloaden bent, kan het het bezoeken van een website doen vertragen.

Hoe je dit kunt oplossen?

Kies een betaalde hosting met 5GB bandbreedte en je zult zien dat de website stukken sneller in zal laden.

TIPS voor je website:

- geen vaste breedte (de website is breder dan mijn scherm is)

- menu iets smaller (of automatisch aan de breedte van het menu laten meekomen).

- Zwart/wit foto (links) niet laten meescrollen (geef deze een vaste positie d.m.v. position:fixed; mee te geven aan de CSS

- Gebruik geen email-adressen in je contactpagina. Wanneer google dit merkt zul je veel spam binnen krijgen. (Hoe je een contactpagina op kan bouwen is in een andere topic van mij terug te lezen). http://www.pc-helpforum.be/f129/hoe-werkt-een-form-submit-25977/ (in dit topic staat onderaan weer een linkje naar een ander topic waar ik er verder op in ga om het te perfectioneren)

- Gebruik HTML codes om apostrofs te plaatsen etc. Deze code begint altijd met een &-teken. Deze code's zijn terug te vinden op HTML Codes - Table of ascii characters and symbols

Ik hoop dat je het snapt, en het zijn wat hoofdpunten waar je op moet letten bij het maken van een professionele website.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.