Ga naar inhoud

thrue image 10 en 11 recoverprobleem

borreken

Aanbevolen berichten

thrue image acronis geregistreerde versie en proef 11 home

Hoi,

Heb een pc probleerm gehad en moet een backup terugzetten.

Lukt langs geen kanten. Ik had de versie 10 die bij pc magazine zat.

Om een lang vehaal kort te maken..ik kan de terugzetopties niet selecteren.

Als je wil afwijken van de standaad -opties zou je kunnen kizen uit en aantal instructies die je aangboden worden. Ik geraak probleemloos in dat scherm maar ik krijg enkel een smal regeltje eronder waar niks in staat. De menukeuze wrekt blijkbaar niet.

Ook geporbeerd met rescue cd.

Ik heb de recente versie geinstleerd en het probleem is hetzelfde.

de pc is een aldi pc met c en recover op d

C wil ik terugzetten.

Heeft er iemand enig idee waarom ik die optie menu niet kan gebruiken ?????

De enige oplossing lijkt me handmatig c te formateren (omdat het programma denk ik aangeeft dat er geen plaats is om de imge terug te zetten)

Spijtig genoieg doorloopt hett programma de procedure , je moet de pc terug opstarten en zie ik het terugzetscherm met analizing...Helaas blijft dit maar even staan (te kort voor miijn ogen om echt goed te lezen wat erop staat)

Kan toch niet normaal zijn ???

Heeft err iemand enig idee waar ik misloop ?????????????????????????????????????????

ik krijg er stillekesaan de wobbe van. GEbruiksvriendelijk vind ik het programma niet echt ..:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het programma zelf kan je een herstelcd maken. Heb je dit in het programma reeds gedaan? Je moet een leeg schijfje gebruiken.

Je zegt dat je rescue cd al hebt geprobeerd, maar bedoel je daarmee de aangemaakte herstelcd (die je dus kunt aanmaken in de toepassing zelf).

1. Heb je onlangs je partities aangepast??

2. Hoe groot is de backup en hoe groot is je harde schijf? (in totaal!) Ga naar de Verkenner en rechtsklik op het C:-station en kies Eigenschappen. Welk getal staat er bij Gebruikt en welk getal staat bij Beschikbaar?

3. Hoe groot is de image die je wenst terug te zetten?

4. Het zou ook eventueel aan een corrupt master boot record kunnen liggen. Maar het is gevaarlijk om die te herstellen. Dus probeer eerst de hierboven voorgestelde oplossingen.

Dit vond ik ook nog op internet:

Na 15 dagen kan je sowieso geen back-up's meer maken of product opties gebruiken.

Ik werk wel nog altijd met de oude versie van Acronis versie 11. Ga naar extra,opstartmedia maken. Dat moet bij jouw ook mogelijk zijn. Zo maak je een bootable disk om via linux een volledige back-up terug te zetten. Pas op enkel volledige back-up's van een partitie of je hele harde schijf kunnen worden teruggezet. Dus geen back-up's van enkel bestanden,video's na de trial periode.Het enigste probleem dat je kan hebben, is dat je externe harde schijf waar de back-up op staat niet gedetecteerd wordt. Het terugzet proces kan heel lang duren. Er is wel een snellere optie maar die kan je enkel maar gebruiken wanneer je over een geregistreerde Acronis versie beschikt. Omdat de module die je moe downloaden betalend is. Bij het terug zetten vink niet aan MBR en track 0 aan. Doe dat enkel wanneer je niet meer kan booten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

toen ik na het posten nog eens een zoveelste poging deed is het gelukt.

Nu kwam er een schermpje te voorschijn waarin gevraagd wrd of de oude partitie mocht oversxhreven worden.

Nooit eerder gezien..

Ik snap er de ballen van.

Ik heb gisterenavond de nieuwste versie van microsoft framework ofzoiets geinstaleerd..

Kan dat er iets mee te maken hebben ?

Het is nu dus gelukt in windows..

Nu zit ik met de vraag..geef ik 50 euro aan de nieuwe versie van acronis of moet ik voor ghost gaan :-)

Bedankt u beiden voor de genomen moeite..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.