Ga naar inhoud

Muziek streamen met Airport Express

Dirk 63

Aanbevolen berichten

Ik zou graag mijn iTunes muziek streamen naar mijn muziekinstallatie via Airport Express.

Ik gebruik echter al een Linksys router WRT160NL en blijkbaar zijn beide apparaten moeilijk te koppelen. Om geen vergeefse aankoop te doen, zou ik graag met zekerheid weten of de combinatie werkt (het toestel ter plaatse uitproberen zou eigenlijk nog de beste optie zijn, maar een demo-toestel te pakken krijgen lukt me niet).

Kan iemand mij verder helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In handleiding staat niet goed over netwerk.

In principe moet je Airport Express een static IP adres geven.

Static ip adres = 192.168.1.150

Subnet = 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.1.1 (of de ip adres dat je heb ingesteld in de router)

Indien je WPA sleutel hebt ingesteld moet het in Airport Express dezelfde zijn als de router.

Ik weet wel niet of je boven vermelde gegevens in Airport Express kan ingeven want ik heb zo'n een toestel niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad het grote probleem !! Eigenlijk zou ik een toestel even in bruikleen moeten hebben om te testen of de combinatie Apple Express / Linksysrouter werkt. Dus... als iemand hiertoe bereid zou willen zijn....

Een Apple Express aanschaffen om dan te ontdekken dat het niet wil werken...

Zijn er misschien nog andere mogelijkheden (toestellen) om muziek te streamen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.