Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

als je je verkenner opent dmv de windowstoets op je toetsenbord samen met de letter E in de drukken, kom je op een scherm waar je links bovenaan op 'organiseren' kan klikken.

Daar kan je het uitzicht van je verkenner wijzigen dmv de mapopties en indeling aan te passen.

Succes .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Bibliotheken krijgt u er niet uit. Zit verankert in Windows 7.

Misschien dat je die map met speciale tweak programma's kunt tweaken en verbergen.

Bij mij ziet de verkenner in win7 er zo uit en ben er dik tevreden over:

post-484-1417704268,2055_thumb.png

Probeer dit eens uit:

Klik op de knop Organiseren in de verkenner en kies Map- en zoekopties. Onderaan bij "Navigatiedeelvenster" vink je het vakje aan bij "Alle mappen weergeven". Druk op OK.

Bij Bibliotheken zie je nu staan: Afbeeldingen, Documenten, Muziek, Video's. Stel dat je hier enkel Documenten wil hebben, rechtsklik dan op Afbeeldingen en kies "Niet in navigatievenster weergeven". Doe dit ook met overige mappen. (Muziek, Videos)

Daarna klik je terug op Organiseren/Map- en zoekopties en doe het vinkje nu weg bij "Alle mappen weergeven". Nu blijft enkel Documenten staan.

Je kan ook de map Documenten slepen naar je bureaublad. Er wordt een snelkoppeling gemaakt. Nu kan je altijd op je bureaublad rechtstreeks naar je documenten.

(Wil je dat er terug onder de map Bibliotheken de submappen Afbeeldingen, Documenten, Muziek, Videos komen te staan, dan moet u op de map Bibliotheek gaan staan en aan de rechterkant klikken op de juiste map en kiezen voor "In navigatievenster weergeven".

Je kan ook een snelkoppeling maken naar de verkenner, en als je op die snelkoppeling dubbelklikt opent automatisch de map Documenten. Dit doe je als volgt:

- Rechtsklik op het bureaublad en kies Nieuw/Snelkoppeling

- Bij "Geef de locatie van het item op" typ je in: %SystemRoot%\explorer.exe C:\Users\uw gebruikersnaam of computernaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Libraries\Documents.library-ms

Klik op Volgende en Voltooien. Als je nu op dat gemaakte snelkoppeling op je bureaublad klikt, wordt direct de verkenner geopend in de map Documenten. Tik bovenstaand commando niet over, maar kopieer en plak het gewoon.

Je kan ook gewoon de map Documenten of je persoonlijke mappen naar een andere map of partitie overbrengen. Hoe je dit doet, lees je hier in de handleiding van Jean-Pierre.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Wouter. Ik ga het eens op mijn gemak bekijken.

Ik had gehoopt dat er een mogelijkheid zou zijn om het een aanzicht te geven van een oudere windows.

Maar als dat er niet in zit zal ik me daarbij moeten neerleggen :-)

Met de verkenner in Vista heb ik ook al zo geworsteld.

Er staat bijv meerdere keren Documenten en Afbeeldingen bij.

Als ik dan ergens een bestand of foto had opgeslagen kon ik die later vaak niet meer terugvinden :-(

vr.gr. Marij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dan ergens een bestand of foto had opgeslagen kon ik die later vaak niet meer terugvinden :-(
Daar is een eenvoudige oplossing voor:

- rechtsklik onderaan op de taakbalk en kies Eigenschappen.

post-484-1417704268,2852_thumb.png

- klik op het tabje "Menu Start"

- klik op Aanpassen...

- scroll naar onder en zet een vinkje voor "Onlangs geopende items". Zet een bolletje voor "Als menu weergeven".

- klik op OK

Klik nu eens op de start knop onderaan je scherm. Je ziet aan de rechterkant, onder "Ontspanning" de tekst "Onlangs geopende items". Daar staan nu de documenten en afbeeldingen die je onlangs hebt geopend.

Verduidelijking:

post-484-1417704268,3137_thumb.png

post-484-1417704268,3602_thumb.jpg

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. Je kan zelfs het aantal items van je "onlangs geopende items" wijzigen. Standaard wordt er een 30-tal onthouden, maar je kan eender welk getal ingeven. Je moet dan wel het register bewerken. Zorg dat je weet wat je doet. Hier staat hoe je het standaardgetal kan veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

T/m windows XP ben ik altijd wel een beetje een computer freak geweest.

Daarom ben ik absoluut niet bang om in het register iets te wijzigen :-)

Ik zou nog wel willen weten hoe jij die rode getekende lijnen op printscreens krijgt ??

Die (printscreens) gebruik ik vaak, en dit lijkt me reuze handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog wel willen weten hoe jij die rode getekende lijnen op printscreens krijgt ??

Die (printscreens) gebruik ik vaak, en dit lijkt me reuze handig.

Met het programma Snagit kan je heel mooie printscreens maken met heel mooie pijlen en effecten. Spijtig genoeg is Snagit betalend.

Ik heb in bovenstaande printscreens gebruik gemaakt van Paint, dat ook in Windows 7 zit.

Ga naar het startmenu en typ direct het woord mspaint.

Die rode rechthoeken:

Dat is gewoon een kader. Naast de kwasten klik je bij "vormen" op de rechthoek , je stelt de lijndikte in, en de kleur, en tekenen maar op de printscreen. Dus eerst de printscreen plakken in mspaint en dan rechthoek tekenen met juiste lijndikte en kleur op de printscreen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.