Ga naar inhoud

In formule hyperlink zoeken en opnemen

m.franken

Aanbevolen berichten

Ik bedoel de link opnemen in een formule, zodat ik een plaatje op kan halen van mijn website.

Bijgaand een voorbeeld van een afbeelding zoals ik ze ongeveer wil kunnen maken.

Welke plaatjes op welke plaatsen behoren te staan is van bepaalde dingen afhankelijk.

Via de formule moet het juiste plaatje gezocht worden en op de goede plaats neergezet.

post-21939-1417704266,8801_thumb.jpgIk hoop dat dit duidelijk is.

In mijn excelsheet heb ik alle namen opgenomen waarna gezocht moet worden (kolom C)

In kolom A staan dan de links.

post-21939-1417704266,917_thumb.jpgIk heb uit een eerder gestelde vraag begrepen dat ik niet de plaatjes zelf in cellen in het sheet kan zetten. Zodat ik naar die cel kan verwijzen om het plaatje te laten opnemen in het overzicht.

Een kennis van mij deed het op deze manier, maar dan wel in Word.

vr.gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee krijg ik de links naar de benodigde afbeeldingen wel in mijn sheet .

Het zet niet de afbeeldingen zelf erin.

Maar toch bedankt voor het meedenken.

Ik vraag me af of ik het plaatjesgedeelte niet beter in word kan zetten.

Weet jij of ik koppelingen kan maken tussen een excelsheet en een worddocument?

gr. Marij

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Ik ben nog even aan de gang gegaan met het laatste voorbeeld van Bucky, maar ik kom daar niet uit.

Ben nu weer bezig zelf iets te proberen.

post-21939-1417704275,6041_thumb.jpgDe te gebruiken afbeeldingen heb ik ingevoegd op een blad met daarnaast een kolom met namen.

Nu wil ik die twee kolommen samen sorteren, om de kolom met namen alfabetisch te hebben ivm zoeken.

Maar het resultaat is dat alleen de namenkolom sorteert, en de afbeeldingenkolon niet !?!

Als ik op een cel in kolom B ga staan krijg ik "figuur#" te zien ipv "B#"

Heeft dat ermee te maken?

Hoe kan ik dit oplossen?

vr.gr. Marij

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.