Ga naar inhoud

Haperend geluid Asus Laptop

renzolini

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

sinds enkele maanden heb ik volgende problemen aan mijn geluid:

Het geluid (muziek, geluiden als bijv. "het legen van de prullenbak" etc.) komt haperend over.

Vooral als ik muziek luister laat afspelen of een game speel.

Iemand enig idee, waar het aan kan liggen?

In een vorig forum zeiden ze dat ik iets opnieuw moest installeren maar op de site van asus weet ik niet wat ik precies moet downloaden en kga nu ook niet op goed geluk iets verwijderen om daarna mss het misse te installeren.

type van geluidskaart is

VIA High Definition Audio is de naam

Al vast bedankt voor jullie hulp/reacties!

aangepast door renzolini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je neemt best de drivers van ASUS.

Ga naar deze pagina en open de tab download

Selecteer je windows versie en klik dan op audio.

Klik dan op global, vul de code in en klik op submit.

Je moet wel popups toestaan voor de site.

Sla het zip bestand ergens op waar je het makkelijk terug kan vinden.

Ga naar het opgeslagen bestand en pak het uit.

Dubbelklik op setup.exe om de installatie te starten.

Volg de instructies van de installatieprocedure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de update geïnstalleerd en het is gewoon net hetzelfde probleem, kword er moedeloos van. Bestaat echte kwaliteit nog in de PC markt vraag ik me af! Moet ik mijn laptop nu binnen doen om hem weken kwijt te zijn en mss nog niet van mijn probleem verlost te zijn. Ik weet het niet, alvast dank voor uw moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had net het zelfde probleem maar dan met een gloed nieuwe acer ,mijn probleem was dat de driver te nieuw was en niet overeen stemde met w7 ,ik heb een oudere driver geinstaleerd (voor w vista),en alles was opgelost ,nu moet ik aleen zien dat ik de driver niet update want dan komt het prob terug ,mischien lost dit bij u ook het probleem op?kijk eens naar de versie nr van uw geluids driver ,en zoek een minder recente,proberen kan nooit kwaad he ,succes& grtjs Asus K40 K40Ij Sound Audio Driver voor xp en vista maar op die site vind je er nog veel meer !

aangepast door dodgeboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.