Ga naar inhoud

DVD+RW imation niet meer leesbaar door mediaplayer VW Passat

FIST2000

Aanbevolen berichten

Beste,

met mijn vaste PC OS XPhome (8j oud= traaaag) en met een voorgeinstalleerd programma daarop nl. "COPY NOW" kon ik DVD+RW GEGEVENSSCHIJVEN branden (=mappen met mp3's erin) om die dan in mijn wagen af te spelen of te kopiëren op mijn HDD van mijn VW Passat.

Huidig probleem:

Laptop met Win7 DVD+RW gegevensschijf gebrand met Windows Verkenner en Windows Media Player lukt en is leesbaar met laptop maar NIET door player in de wagen??

Volgende stap branden met Deepburner en Nero10 Lite: resultaat idem leesbaar op laptop maar niet meer in de wagen?? Geeft dvd fout!

Wat kan nu het verschil zijn???

Het enige dat ik merkbaar zie dat er vroeger alléén mp3 zelf op de DVD stonden en nu meer info zoals albumilustratie, enz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

DVD+RW zijn herschrijfbare DVD's.

Die moet je schrijven zodanig dat ze afgesloten zijn.

Je mag ze dus niet als multisessie branden.

Ook moet je ze niet in mappen plaatsen, maar als losse mp3 bestanden op je dvd branden.

Dan zie je ook niet meer die albumill enz

Lukt het niet, laat dan eens weten op welke manier dat je ze brand met nero.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als gebrande MP3 bestanden wél hoorbaar zijn op je laptop, wil dit niet zeggen dat ze ook werken in je autoradio.

De meeste autoradio's kunnen geen DVD's lezen (ook geen DVD+R en DVD-R), maar wel gewone CD's. (CD+R of CD-R).

Tenzij u een heel moderne autoradio hebt, kan dit (al) wel het geval zijn.

Probeer dus eens om de bestanden op een gewone cd+r of cd-r te branden. Probeer dit eens met Nero of met BurnerXP. Kies "audio branden" of "audio cd branden" of "mp3 cd maken" (als je autoradio mp3's kan afspelen) dan wordt de cd afgesloten zodat deze klaar is om op een cd speler of autoradio afgespeeld te kunnen worden.

Gewoon de mp3 bestanden branden, werkt niet. De cd moet afgesloten worden. Dat doet meestal de toepassing of het programam zelf waarmee je brandt. (je moet dan wel kiezen voor "audio cd maken", dan krijg je er een tiental op, als je autoradio mp3s aankan, dan krijg je er meerdere op)

CDBurnerXP: Free CD and DVD burning software

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het had (nu ik jullie raad zag) inderdaad te maken met het afsluiten van de DVD. Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik bij mijn beschreven methodes oa. Windows Media Player, Nero10,... GEEN duidelijke methode zag om dit te doen.

Nu heb ik het door u voorgestelde programma BurnerXP geinstalleerd en gebruikt. Dit programma bleek een echte SUPERTIP met een héél duidelijke format. Daar kon ik wel héél duidelijk opteren voor "finaliseren" van de DVD.

@ wouterskurtt: Mijn speler in de wagen is wel degelijk DVD media center incl. HDD van 60GB.

Dank u voor de hulp!!!:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.