Ga naar inhoud

muziek kwijt door schijfcontrole

Infamous

Aanbevolen berichten

hallo

Ik heb op een harde schijf 1 grote map met muziek(10 000 files, 62 GB).

Ik heb er lange tijd geen probleem mee gehad maar nu de laatste maand heb ik het volgende probleem 4 keer gekregen.

Ik probeer de map te openen en ze opent maar voor een stuk, dus in plaats van 10 000 liedjes heb ik nu maar 4562 liedjes of op een andere keer maar 2300. De andere liedjes zijn nergens te vinden op mijn PC.

Als ik dan mijn PC terug opstart doet hij direct een schijfcontrole van die harde schijf alleen(NTFS komt erop) in 3 stappen.

Bij die schijfcontrole zie ik dan soms namen verschijnen van liedjes(2,3 of soms meer).

Als de schijfcontrole dan gedaan is en ik ben in Windows vista dan geraak ik terug in de map.

Ik kan ze nu volledig openen maar die liedjes die ik zag tijdens de controle ben ik kwijt.

Ik kan ze nergens vinden, ook niet in prullenbak.

Kan er mij iemand helpen om dit te vermijden of toch tenminste die liedjes terug te vinden?

thx & grtz

Gert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Infamous,

zeer zeker de tip van clarkie proberen, recuva is een prima én gratis programma.

Tweede mogelijkheid is Pandora Recovery, info en gratis download hier : ( Free Pandora File Recovery - Find and recover deleted files of any type. ).

Het merk opzoeken : een mogelijkheid is (met ingeplugde schijf) via configuratiescherm --> hardware --> apparaten.

Dan krijg je een scherm zoals bijlage hieronder.

post-20447-1417704268,476_thumb.jpg

Nu klik je rechts op je externe schijf en kiest dan voor 'eigenschappen'.

Ofwel staat het merk van de fabrikant vermeld bij 'algemeen'.

In mijn voorbeeld is dit niet zo, maar dan je het merk terugvinden in het tweede tabblad 'hardware'. Dan zie je dat het in de bijlage gaat over een schijf van WD, zijnde Western Digital.

post-20447-1417704268,5096_thumb.jpg

Mocht dit niet lukken dan je Speccy installeren en zo alsnog proberen de fabrikant te achterhalen.

Download Speccy : ( Speccy - Builds ).

Meer info over Speccy : ( Speccy | Gratis Software Site )

Succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.