Ga naar inhoud

herinstalleren

jellich

Aanbevolen berichten

Dag

Ik wou deze middag windows vista terug installeren op mijn pc omdat hij de laatste dagen heel raar doet.Maar na heel de installatie zet hij plots alles terug naar de vorige en krijg ik de melding : Ga naar de site van microsoft en dan naar upgrade advisor...

Maar ik wil geen upgrade.

Een jaar geleden lukte me het nog wel zonder problemen en nu niet.

Kan iemand me helpen?

mvg

Jelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet omdat je systeem plots wat raar doet dat je onmiddellijk windows moet herinstalleren.

Afwijkend gedrag van windows is meestal een aanwijzing dat je besmet bent met malware en dat kunnen we oplossen zonder windows opnieuw te installeren.

Wacht dus nog even om windows opnieuw te installeren.

Wat zijn de symptomen? Kan je enkele voorbeelden geven van raar of afwijkend gedrag?

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De symtonen zijn bv dat alle site's werken maar als ik google wil hebben ben ik plots men internet verbinding kwijt.

Sommige programma's kan ik plots niet meer openen omdat ik geen administrator ben...

En het gebeurt dikwijls dat wanneer ik een bepaalde site intik bij google dat hij eerst redirecting doet en dan bij een totaal verkeerde site uitkomt.

Maar nu had ik van de week Bullguard gekocht voor een 60 euro en ik kan het zelfs niet installeren.

Tijdens de installatie zegt het dat hij could not install visual cc+ redistributable after 3 attemps?

---------- Post toegevoegd om 10:05 ---------- Vorige post was om 10:02 ----------

Ik krijg de melding niet om de productcode in te geven?

En na dat hij de installatie heeft voltooid zet hij alles terug als daarvoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd een systeemherstel te doen naar een herstelpunt van voor de problemen?

Ik krijg de melding niet om de productcode in te geven?

En na dat hij de installatie heeft voltooid zet hij alles terug als daarvoor?

Wat bedoel je hiermee? Voor Hijackthis heb je geen productcode nodig.

Of slaat dit op de mislukte installatie van Bullguard?

Na een mislukte installatie is het normaal dat alles terug staat zoals voordien want in feite is er dan niets veranderd.

Desnoods kan je vanop een andere pc de Hijackthis executable downloaden naar een usb stick.

De stick inpluggen op de "rare" pc en Hijackthis uitvoeren vanop de stick.

De logfile van Hijackthis zal dan ook op de stick worden opgeslagen.

Dan kan je weer naar een normale pc gaan om het logje hier te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reactie van de productcode was Jürgen bedoeld.

Na de mislukte installatie van Bullguard krijg ik deze melding "could not install visual cc+ redistributable after 3 attemps"

Ik ga morgen Hijackthis proberen

mvg

---------- Post toegevoegd om 16:29 ---------- Vorige post was om 16:21 ----------

Heb net Hijackthis laten scannen en dan krijg je idd in een kladblokvenster een hele lijst.

Met daarvoor vakjes om aan te duiden.

Maar wat moet ik dan doen want dit lukt niet....hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet Hijackthis opstarten en dan klikken op de knop "do a scan and save log file".

Na de scan opent de logfile in een kladblok venster.

De inhoud hiervan moet je dus kopieren (control + a en control + c) en in een volgend bericht plakken (control + v).

Dan mag je het kladblok venster en hijackthis sluiten en wachten tot wij het logje hebben geanalyseerd en verdere instructies geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is het enige dat hij wilt copieren de rest lukt niet

Please help us improve HijackThis by reporting this error

Click 'Yes' to submit

Error Details:

An unexpected error has occurred at procedure: modMain_FixUNIXHostsFile()

Error #75 - Path/File access error

Windows version: Windows NT 6.00.1906

MSIE version: 8.0.6001.18999

HijackThis version: 2.0.4

---------- Post toegevoegd om 15:29 ---------- Vorige post was om 15:27 ----------

---------------------------

HijackThis

For some reason your system denied write access to the Hosts file. If any hijacked domains are in this file, HijackThis may NOT be able to fix this.

If that happens, you need to edit the file yourself. To do this, click Start, Run and type:

notepad C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

and press Enter. Find the line(s) HijackThis reports and delete them. Save the file as 'hosts.' (with quotes), and reboot.

For Vista: simply, exit HijackThis, right click on the HijackThis icon, choose 'Run as administrator'.

OK

---------- Post toegevoegd om 15:30 ---------- Vorige post was om 15:29 ----------

HijackThis

Your hosts file has invalid linebreaks and HijackThis is unable to fix this. O1 items will not be displayed.

Click OK to continue the rest of the scan.

OK

---------- Post toegevoegd om 15:30 ---------- Vorige post was om 15:30 ----------

Kladblok

Kan het bestand C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\hijackthis.log niet vinden.

Wilt u een nieuw bestand maken?

Ja Nee Annuleren

---------- Post toegevoegd om 15:34 ---------- Vorige post was om 15:30 ----------

Ik heb een Medion MD96290. En kan er echt niet meer aan uit.

Nu kan hij zelfs het bureaublad niet meer onthouden,dus moet ik elke keer mijn gegevens van men email en zo terug instellen.

Ik heb op een apparte partitie een recovery staan.Zou die graag starten en alles terug zetten naar het begin?

Weet je soms hoe ik dat moet doen?Vind er niets van terug.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding vindt je hier.

Dit vindt je terug in de handleiding:

Kooptoestand herstellen

Zou uw systeem onlangs de hiervoor beschreven Foutoplossingen niet meer

goed functioneren, kunt u de kooptoestand herstellen.

Gebruik daarvoor de meegeleverde Application/Support Disc.

Beperking van de systeemherstelling

• Achteraf voorgenomen configuratieveranderingen (Desktop-

/Internetinstelling) en software-installaties worden niet hersteld

• Er wordt geen rekening gehouden met achteraf gebeurde stuurprogramma -

actualisatie en hardware uitbreidingen.

Opgelet!

Alle Bestanden op station C, ook die voor de bestandsopslag van de

gebruiker gedachte mappen „Documenten“, worden gewist. Maak

evt. een Back-up op station D en op externe Media.

Het wordt altijd de Kooptoestand hersteld. Door u uitgevoerde installaties en

configuraties moeten evt. opnieuw plaatsvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.