Ga naar inhoud

stopfout

snoeckie

Aanbevolen berichten

jah,

geregeld krijg ik nu als ik gewoon met iets bezig ben (eender wat, van een spel tot gewoon in word of op het internet) een blauw scherm te zien waarop onder andere deze dingen komen te staan:

Kernel_Stack_Inpage_Error

stop 0x00000077

(0xc000000E, 0xc000000E, 0x00000000, 0x01c2F000)

en dan iets van: is bezig met starten van fysieke geheugendump...

kheb al minutenlang zitten wachten op dit scherm vanwege die geheugendump, maar er gebeurt niets dusja..

weet iemand hier raad op ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste keer dat dit voorkwam bij mijn pc was toen hij te warm draaide ik weet niet of het bij dit ook het geval is maar, bij mij was het proper maken van mijn pc kast al een hele verbetering.

Download eens EVEREST een prog dat de temp van je pc kan meten post dan het logje waar je processor warmte weergegeven staat.

Dan zullen we eens zien of het nodig is je kast op te ruimen.

N.B. dit is een veronderstelling moesten andere nog een mogelijke oorzaak kennen vergeet ze niet te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Temperatures:

Motherboard 31 °C (88 °F)

CPU 34 °C (93 °F)

Aux 67 °C (153 °F)

GPU 42 °C (108 °F)

Maxtor 6B200M0 29 °C (84 °F)

67°C is vrij erg. dit zou minder dan 45 moeten zijn. In dat geval kan je beter je pc als volgt opkuisen.

OPGELET VOLGENDE HANDELINGEN ZIJN OP EIGEN RISICO:

Trek de stroom van je pc uit.

Ontkoppel de draden.

(nummer ze als je niet weet welke ingangen bij welke uitgangen horen)

Vervolgens zet je de kast op een ruime plaats (een tafel,...)

Open de kast (meestal een de achterkant vastgeschroefd)

Neem een stofzuiger met kierenzuiger of Zuigborsteltje.

Zuig rustig alle stof van tussen de apparaten

LET OP niets aanraken dus niet ergens tussen gaan wringen

gewoon in de buurt komen en de stofzuiger op de laagste stand laten zuigen.

De ventilator mag je wel iets meer aanraken je mag zelfs met een wattenstaafje eventuele stof er uithalen zolang je het niet verder duwt.

(Al voldoet een wattenstaafje meestal)

De ventilator zit meestal achteraan met een uitgang naar achter/opzij.

Als je klaar bent kan je de kast weer dicht doen*

Je sluit alles weer aan en laat de stroom er weer doorlopen.

*Gevorderden kunnen ook het binnenwerk stuk per stuk loskoppelen en opschonen gelieve dit niet te doen als je niet voldoende kent van de hardware.

GEDURENDE HET GANSE OPKUIS PROCES BLIJFT DE STROOM UIT. GEBRUIK VOORAL GEEN VOCHTIGE REINIGMIDDELEN. DIT IS OP EIGEN RISICO EN NIET AAN TE RADEN BUITEN DE GARANTIE PERIODE VAN JE PC, IK BEN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR DE MOGELIJKE GEVOLGEN.

Maar over het algemeen word dit een doodgewoon proces naarmate je het regelmatig doet :santaclaus:

Als hij daarna nogmaals uitvalt geen nood dan is waarschijnlijk windows beschadigd maar dat is te verhelpen door:

Klik op de Start knop

Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en kies "Verkennen"

Klik met de rechter muisknop op de schijf die je wilt controleren (de schijf/partitie waar windows opstaat) en selecteer "Eigenschappen"

Klik op het tabje "Extra"

Klik op de knop "Nu Controleren"

In het scherm dat verschijnt vink je beide opties aan en vervolgens klik je op start.

Waarschijnlijk dat de schijfcontrole zal starten bij de volgende keer dat Windows gestart wordt. Klik op ok om akkoord te gaan.

Herstart uw computer.

Als het proces gedaan is zou je stopfout weg moeten zijn (zoals bij mijn pc:))

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, ik ben ook tegen die compressors omdat die onder een te hoge druk staan...

wat ik wel kan aanraden is zo'n spuitbusje met perslucht (kun je vinden in de betere pc-winkel).

die zijn speciaal voor dit werk ontwikkeld, en met de juiste handeling kan dit wel helpen.

wat ik ook af en toe doe is:

-PC AFSLUITEN

-stekker UIT

- cpu cooler losvijzen, en daar dan met een wattestaafje die lichtjes vochtig is het vuil van tussen peuteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat valt heel goed mee, toch?

mijn amd 5200+ draait meestal tussen 35 en 40°

uhu maar een van de onderdelen is 67°C Oo

Heeft iemand aan ei ? dan bak ik er een omelet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.