Ga naar inhoud

CD en DVD-drives detecteren op pc met Win XP

Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie morgen!

Bij het proberen Ubuntu op een CD te zetten, wordt blijkbaar mijn DVD-drive niet herkend door mijn systeem, toch niet om een CD te branden.

Ttz, wanneer ik er een CD inleg dan kunnen de software die er op staat wel gelezen worden, maar als ik mijn brandprogramma vraag om dat iso-bestand naar een CD in die drive te schrijver, antwoordt dat steeds dat er geen CD in de drive ligt.

NU, ik heb een DVD-drive waarvan ik het merk niet ken, ik gebruik die ook zelden, maar die heeft al normaal gewerkt. Het is een DVD 16X drive, meer gegevens heb ik er niet van, en als ik met SIW of met systeembeheer ga kijken kan ik er dus niks meer over vinden.

Wat zou hiervan da oorzaak kunnen zijn? Weet iemand raad?

Dus van een CD in die DVD-drive kan ik wel lezen, maar ik kan er niet op schrijven....

Raar!

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Let op! Het log gaat dus wel over een oude pc die ik geruime tijd niet meer gebruikt had, ik gebruik die enkel als de andere even raar doet....

En daar staat nog een relatief oude CD-ROM en een relatief oude DVD-rom-drive op. De CD-ROM drive kan ik wel aanspreken, maar de DVD-ROM-drive kan ik niet aanspreken met mijn systeem ( ROXIO 6 ), terwijl ik beide toch kan lezen....

Greetz

Jive1

aangepast door Jive1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen!

Ter informatie....

Ik had dus problemen met het detecteren van mijn DVD-drive op mijn oude pc. Dat lukte inderdaad niet met mijn Roxio 6 brandprogramma, ook niet met een brandprogramma dat ik gedownload had, Free Easy Burner, maar!...

Met Alcohol 120 free trial lukte dat wel, zonder probleem, onmiddellijk nadat dat program geïnstalleerd was. Mijn probleem is dus opgelost, ik kan nu met dat programma zowel op CD als op DVD branden.

Nu dringt zich natuurlijk de vraag op: hoe komt het dat Alcohol 120 wél kan wat andere brandprogramma's niet kunnen?.....

Maar OK, mijn probleem is opgelost!

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alcohol 120 is een heel goede programma doch kan niet alles branden.

Maar je zal het na enkele dagen moeten kopen als je verder wilt gebruiken.

Zelf heb ik dat ook.

Als je in de verkenner gaat dan ziet je ook een extra dvd-ram station.

Dat heeft Alcohol 120 gemaakt.

Dus heeft Alcohol 120 als het ware een eigen dvd-station.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Het is allemaal raar....

Dus Alcohol zag er aanvankelijk goed uit, maar nee hoor!

Ondertussen heb ik terug die CDburnerXP geïnstalleerd, en zowel bij Alcohol, en nu ook bij deze CdburnerXP krijg ik steeds bericht dat er geen CD in de drive zit. Of dat het geen juiste CD is.

Ik ben dus nu speciaal nieuwe CD's gaan kopen, type CD-R van Memorex, en nog steeds blijft de melding komen dat er geen CD in de drive zit, of dat het de onjuiste CD is.

OK, het is een oude PC, maar Win XP Pro zit erop, dat burn-programma is toch goed, waarom dan zou die CD steeds fout zijn?

Op mijn andere, normale pc werk ik ook met een CD-drive en een DVD-drive, en daar werkt ( in normale omstandigheden toch, want moimenteel is die dus buiten gebruik en daarom werk ik nu met deze oude pc ) alles goed.... Ook daar op mijn normale pc heb ik Alcohol 120, een geregsitreerde versie staan, en daar werkt alles prima.

CD-R zijn toch de goeie CD's?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet wel opletten dat je in je software waar je mee brand je instelling juist zet op het moment dat je wil brande.

instelling op cd zetten als je cd brand, dvd als je dvd brand.

Bij alcohol is dat en bij nero ook.

los daarvan, kan je iets schrijven op cd of dvd of helemaal niks?? Dus geen audio, film, bestanden, iso?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Jawel, dat is genoteerd en ik denk dat ik dat ook wel juist doe.

Eigenlijk is het dus die Ubuntu, een iso-bestand, dat ik probeer op een CD te branden op deze oude pc om daarmee mijn normale pc terug op gang te kunnen krijgen: data recupereren en dan Windows opnieuw installeren....

Ik heb nu die Nero BurnLite ook geïnstalleerd en daar gelukt het me ook niet .... Ttz, het branden begint, maar naar het einde toe stopt alles plots, de CD wordt uitgeworpen en krijg ik de melding dat het branden mislukt is... Wat al beter lijkt dan voorheen, want voorheen kon ik met niks beginnen branden, nu tenminste toch al iets...

Maar ik doe verder, ik probeer en zal wel vinden wat ik fout deed zeker!

Die Nero BurnLite lijkt me wel ook zeer goed! Die kon mijn beide drives zonder probleem detecteren, beginnen schrijven en zo, maar finalisreen is dus nog niet gelukt.

Wat ik raar vind... Ik heb met Nero nu al twee misliukkingen, doch op beide CD's staat die hele ISO van Ubuntu wel op, want als ik die met Winimage bekijk dan zie ik het volledig staat op de CD, en kan er uit extraheren en alles, alleen als ik die op mijn te hetrstellen PC leg, zelfs als ik laat opstarten van CD ROM, dan gebeurt er niets. Dat wamen met het feit dat Nero zei dat het brenden mislukt was, wijst toch op een foutieve CD.....

IK herhaal alles nog even en laat wel weten als ik nog vragen heb.... Ook als ik geluk in mijn opzet!

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.