Ga naar inhoud

Vista downgraden naar XP

Sam Buru

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik weet niet of men vraag hier thuis hoort, of eerder bij de hardware-afdeling...

Ik zou graag mijn zus haar laptop downgraden naar XP, maar ik vind bij fujitsi-siemens geen drivers voor XP. Weet iemand waar er toch drivers voor XP te vinden zijn van dat machien?

Ik heb alvast een everest-log eraan gehangen. [ATTACH]8367[/ATTACH]

Reden voor de downgrade : mijn zus haar laptop ( amilo PI 2540 ) draait onder vista, maar voor haar documenten van school kan ze enkel XP gebruiken ( de documenten openen niet als vista geinstalleerd is ).

Dit is ook zo gezegd door de leraars ( ik vind het dom dat ze dan zo les geven, maar dat is naast de kwestie. )

Report.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gekeken bij fujitsi-siemens en is inderdaad geen XP driver.

Hebt dan de chipset driver eens gedownload en daar zit toch XP driver erin.

In de map ziet je ALL en dat is XP driver.

Dat is het belangrijkste.

De rest kan elders gedownload worden.

Ik zal morgen de rest nakijken of het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reden voor de downgrade : mijn zus haar laptop ( amilo PI 2540 ) draait onder vista, maar voor haar documenten van school kan ze enkel XP gebruiken ( de documenten openen niet als vista geinstalleerd is ).

Dit is ook zo gezegd door de leraars ( ik vind het dom dat ze dan zo les geven, maar dat is naast de kwestie. )

Om wat voor documenten of bestanden gaat het dan?

Om documenten te openen heb je de bijhorende toepassing (editor of viewer) nodig zoals office of adobe reader en dat heeft volgens mij niets te maken met vista of XP.

En om de leerlingen te verplichten van XP te gebruiken (kopen) terwijl de meesten waarschijnlijk reeds Vista of win7 hebben, vind ik helemaal absurd.

Als dan echt niet anders kan dan met XP, kan je beter Virtual Box installeren en een virtuele machine met XP aanmaken en die gebruike als het nodig is en verder je vista of 7 blijven gebruiken.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.