Ga naar inhoud

Advies voor nieuwe PC gevraagd (1000-1100 euro)

Helpeenpc

Aanbevolen berichten

Hoi Bergkid,

Bedankt. De processor is inderdaad indrukwekkend (misschien dat ik hier zelfs nog op wil bezuinigen in de vorm van de i7-2500 als ik heb uitgezocht hoe nuttig hyperthreading nu eigenlijk echt voor mij is). 750W zal idd zeker genoeg voor mij zijn: ik vraag mij zelf af of dat geen overkill is.

Daar maak ik mij dan ook helemaal geen zorgen om. Maar wat ik eigenlijk bedoelde: Als je net iets meer zou kunnen besteden aan componenten als kast, koeling, etc zodat je iig voldoende processorkoeling, een stille kast en liefst een net iets bekender merk videokaart (wel gewoon GTX460). Wat raad je dan aan?

Heeft sneller geheugen nog zin of is 8GB ivp 4GB bijvoorbeeld al veel nuttiger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik weet niet helemaal wat je precies nodig hebt als je de pc veel laat rekenen, maar ik schat dat de processor behoorlijk goed moet zijn en als je meerdere reken sommen tegelijk laat uitvoeren kun je zeker gebruik maken van hyperthreating.

ik heb even rond gekeken wat deze videokaart aan energie slurpt en dit bleek veel hoger dan dat ik van uit ben gegaan, het was mijn bedoeling om ruimte te laten voor een 2e videokaart (sli) te gebruiken

ff reken sommetje:

als alles maximale prestaties levert

processor: 95Watt

moederbord: 130 watt ±

ram: 1.5Watt <--(is over het algemeen standaard)

videokaart: 270 Watt ± <-- dit word op verschillende sites anders aangegeven, ik heb ook 310 watt gezien namelijk

overige: 30 watt ±

____________________________________________+

526.5 watt (videokaart 270 watt)

566.5 watt (videokaart 310 watt)

dus je zou inderdaad een 600 watt voeding kunnen nemen, dit zou denk ik zon 10-20 euro schelen in het budget.

je wilt dus een I5-2500(K) nemen? inplaats van I7-2600k? je zou ook een I7-2600 kunnen nemen deze is zon 13 euro goedkoper.

wat ook veel zou schelen in het budget is als je geen moederbord neemt wat sli ondersteund. ik had er 1tje uit gezocht die dat wel kon omdat je misschien zou willen upgraden (wat voor de videokaart dan makkelijk is).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, toch nog een vraag:

Ben al aardig overtuigd van mijn configuratie muv van mogelijk een SSD:

Is een (kleine) OCZ Vertex 2 SSD de moeite waard? M.a.w. hoeveel sneller wordt je pc hiervan (met alleen basisprogramma's op de SSD) in de praktijk? Hoeveel sneller start hij op (als

ik het goed zag op benchmarks ongeveer een factor 2, klopt dit)? Als hij eenmaal runt, is het effect dan nog echt merkbaar? Zo ja, is dat een beetje merkbaar, goed voelbaar of een wereld van verschil? Hoeveel is genoeg voor Windows+Linux? Wat gebeurt er als de ruimte vol is en er komt bijvoorbeeld een Windows update aan: geeft dit nog problemen, of kan je gewoon verder op de andere harddisk?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.