Ga naar inhoud

[OPGELOST] Probleem met toetsenbord en externe apparaten laptop

Matn0

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben helemaal nieuw hier, en hoop natuurlijk dat iemand me kan helpen met de problemen die ik heb.

Ik heb een laptop Acer aspire 5672WLMi Specs:

Microprocessor & Chipset:

Intel Core Duo T2300 1.66 GHz ( Dual-Core )

Data Bus Speed : 667 MHz

Chipset Type : Mobile Intel 945PM Express

RAM:

Installed Size : 1GB (installed) / 4 GB (max)

Technology : DDR II SDRAM - 533 MHz

Configuration Features : (2x512)MB

Cache Memory:

2 MB - L2 Cache

Hard Disk Drive:

80 GB - Serial ATA-150 - 5400 rpm

Optical Drive:

DVD±RW (+R double layer) / DVD-RAM - integrated

Display:

Display Type : 15.4Inches TFT active matrix WXGA

Max Resolution : 1280 x 800 Pixels

Colors : 24-bit (16.7 million colours)

Features : CrystalBrite

Graphics Controller:

ATI MOBILITY RADEON X1400 with up to 512MB HyperMemory - 128 MB

Het probleem is het volgende. Deze week merkte ik dat ik plots mijn externe harde schijf niet meer kon geladen worden. Mijn laptop reageerde niet meer. Ook mijn mp3-speler gaf geen signaal niet meer. Het probleem verergerde toen plots mijn pc vastliep en ik hem enkel nog kon uitschakelen door de batterij eruit te halen. (uitknop functioneerde niet meer). Gelukkig kon ik via een netwerk van alle documenten een backup maken en herinstalleerde ik via de recoverydvd van acer xp.

MAAR. het toetsenbord van mijn laptop blijkt niet te werken. Wanneer ik hem opstart kan ik wel op F2 duwen om naar de bios te gaan.(dan werkt het toetsenbord wel) maar wanneer tijdens de installatiewizard van xp een computernaam moet ingeven of gebruikersnaam, lukt dit niet. Hierdoor kan ik de installatie niet voltooien.

Iemand enig idee hoe dit kan komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dus goed begrijp uit uw bericht zit u vast tijdens de installatie (recovery)

Waarschijnlijk is er een foutje gelopen tijdens de installatie van xp

U hebt een backup genomen van uw documenten zie ik.

Ik zou gewoon nogmaals proberen met de xp installatie. Hebt u een xp cd erbij? zoja dan kan u een format (hd wissen) doen en een propere installatie uitvoeren

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer ik het opnieuw probeerde met de recoverydvd van acer werd het helaas nog erger. Na enkele seconden melde de computer dat het systeem was hersteld, maar bij opstarten kreeg ik een melding dat het bestand Hall.dll beschadigd of weg is. Wegens al de problemen die hieraan vooraf gingen heb ik besloten hem toch eens binnen te brengen.

toch bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Computer binnenbrengen was dure aangelegenheid. Vooral als het probleem nog niet is opgelost. Ze hebben er een nieuwe xp opgezet, maar hadden ook het probleem dat het toetsenbord niet werkte. De boosdoener lijkt uiteindelijk de batterij te zijn. Wanneer ik die uit mijn laptop haal werkt hij perfect. Wanneer hij erin zit functioneert mijn pc slecht en werkt het toesenbord e.d. niet meer. Vraag me niet hoe dit in elkaar zit. Vraag me af of dit in de garantie kan worden ingebracht. Ga eens contact opnemen met acer en voorlopig op netstroom werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem voorgelegd aan acer, is blijkbaar niet onbekend. Maar ze spreken niet over garantie. Vind ik toch niet kunnen. Moest de computer nog functioneren met de defecte batterij als buffer, zou ik er nog mee kunnen leven. Maar nu ben ik genoodzaakt een nieuwe aan te schaffen en dat terwijl ik bijbetaald heb voor garantie.

In ieder geval hier is het antwoord dat ze me gestuurd hebben.

Geachte klant,

Dergelijke problemen, veroorzaakt door de batterij is niet iets wat veel voorkomt, maar is niet ongewoon. De normale levensduur is tussen een 1 jaar en 1,5 jaar.

Het is raadzaam uw batterij te vervangen en te herinstalleren.

Op onze computers wordt standaard een backup van de Windows installatie meegeleverd. Dit houd in dat u de computer in veel gevallen alsnog naar de originele default instellingen terug kunt zetten.

Hieronder volgt het stappenplan voor het instellen van het systeem naar standaardinstellingen:

1) BELANGRIJK!!!!! Hiervoor dient u wel eerst een backup te maken van uw belangrijke bestanden op de vaste schijf!

2) Als u de backup heeft aangemaakt, kunt u uw computer afsluiten

3) Zet de computer aan, en bij het ACER fullscreen logo drukt u enkele malen op ALT+F10,

Mocht Windows na enkele seconden alweer opstarten in Windows met het inlogscherm voor de gebruiker, dan dient u wellicht de computer volledig af

tesluiten, in plaats van "Standby" of "Hibernation".

4) Vervolgens wordt ACER eRecovery Management voor u geladen.

5) U kiest voor de optie systeem herstellen naar standaard instellingen, indien u het hele systeem wilt recoveren. (Mocht u alleen de stuurprogramma's en de

applicaties opnieuw willen installern, dan kiest u voor het herinstalleren van de stuurprogramma's en applicaties, Hierbij zal de inhoud van de schijf

behouden blijven.)

Het systeem word nu recovered met een statusbalk die de voortgang bijhoud. Mochten er toch problemen voordoen, dan kunt u contact opnemen met onze technische helpdesk. Wellicht dient u dan recovery cd's te bestellen, of het product ter reparatie te laten ophalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.