Ga naar inhoud

Blue ray speler Samsung BD-C6500 krijgt geen verbinding met router Linksys E2000


Hipma

Aanbevolen berichten

Onlangs een blue ray speler aangeschaft (Samsung BD-C6500) en geprobeerd om deze aan mijn router (Linksys E200) te koppelen. Volgens de instructies moet ik hiervoor een "PIN-code voor Wi-Fi Protected Setup" gebruiken. Dat is gisteren gelukt en binnen 2 minuten verbinding. Super internet op je tv.
:-)

Echter vandaag krijg ik geen verbinding. Opnieuw installatieprocedure gevolgd en alle stappen (net als gisteren) herhaald, maar ik blijf nu steeds deze melding krijgen:

Verbinding mislukt!

Uw clientapparaat is niet verbonden met het netwerk.

Ga terug naar uw clientapparaat voor verdere instructies.

Druk op 'OK' om door te gaan.

Wie kan me verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, ik ben nu weer één stapje verder gekomen!

Ik krijg nu 'oké' voor MAC-adres, IP-adress, Subnetmasker, Gateway en DNS server. Echter, bij de (automatische) test voor een Gateway Ping krijg ik de melding 'niet verbonden met Gateway'

Wat doe ik niet goed? Of aan welke instelling moet ik nog sleutelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de handleiding staat dat je op drie manieren je draadloze verbinding kan tot stand brengen.

Verbindingsmethoden: u kunt de draadloze netwerkverbinding op 3 manieren instellen.

- PBC (WPS)

- Automatisch instellen (met de functie Auto Network Search (Automatisch netwerken zoeken))

- Handmatig instellen

Je hebt de automatische instellingen gebruikt? maar nog niet de handmatige?

Probeer dan eens de handmatige instellingen, je vindt alles terug vanaf blz 37 in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tnx voor jullie suggesties. De afgelopen dagen zowel de handmatige als automatische instellingen geprobeerd met wisselend (en vooral van tijdelijke aard) succes. Vanmorgen nógmaals het hele ritueel uitgevoerd via de automatische manier (optie 2 in de handleiding) en vreemd genoeg gaat alles nu in één keer goed. Alle verbindingen zijn ingesteld en na (meerdere malen) de apparatuur aan en uit zetten, blijven de instellingen bewaard.

Geen idee waarom het nu allemaal wél werkt, maar ik ben allang blij.

Nogmaals bedankt voor jullie tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.