Ga naar inhoud

Pc start niet op (system32)

kristof28

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een pc dat ik aan iemand wil weggeven maar ik wou die eerst in fabrieksstand zetten.

Doch kan ik die pc nog niet eens opstarten. Want ik krijg direct volgende melding.

System32/drivers.isapnp.sys

Als ik die recover cd gebruiken ik volg de instructies om terug naar fabrieksstand te brengen (zoals ik al vaak gedaan had) dan herstart de pc en gebeurt er niets.

Idem met opstart herstel, rebood of kopieren hij herstart en er gebeurd niets.

Dan kreeg ik nog een foutmelding.

System32/drivers/psi.sys

Als ik nu de pc herstart komt er zelf geen enkele foutmelding meer. Gewoon een zwart beeld.

Hoe zou dit op te lossen zijn?

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foutmelding: System32/drivers/psi.sys.

Deze foutmelding is meestal een hardware probleem.

Schroef je PC open en haal alle PCI kaarten eruit, maar laat bijvoorbeeld de PCI kaart van de grafische kaart steken.

Als hij dan wel correct opstart, start dan terug op met de windows cd en kies "Herstellen" en volg de installatieprocedure.

Als het wel werkt als je een paar PCI kaarten eruit haalt, wil dit zeggen dat bepaalde PCI kaarten in de PC niet compatibel zijn met het geinstalleerde besturingssyteem.

Hoe verwijder je een PCI kaart? Meestal zijn zo'n kaarten vastgeklikt in de computer met hendeltjes. Druk op het hendeltje langs beide kanten en de kaart komt dan los te zitten en je kan ze er dan uithalen.

Foutmelding: System32/drivers.isapnp.sys.

Doe nu hetvolgende:

1. Start de computer met de windows xp cdrom

2. Op het welkomstscherm, drukt u op R om de herstelconsole te starten

3. Wanneer hij het administrator wachtwoord vraagt, typ dan het wachtwoord, of als je geen admin paswoord hebt, druk je gewoon op enter.

4. Typ nu volgend commando achter de c:\windows>:

ren c:\windows\system32\drivers\isapnp.sys isapnp.old

5. Typ nu volgend commando

expand cd-romdrive:\i386\isapnp.sy_ c:\windows\system32\drivers\isapnp.sys

(tussen _ en c:\ is een spatie!!!)

"cd-romdrive" is de driveletter van je cdrom, bijvoorbeeld:

expand d:\i386\isapnp.sy_ c:\windows\system32\drivers

(tussen _ en c:\ is een spatie!!!)

6. Nadat stap 5 voltooid is, typ je het commando exit en druk op enter;

7. Herstart de PC.

Als het over Win2000 gaat, is de procedure iets anders: http://support.microsoft.com/kb/315311

ZORG DAT DE BOOTVOLGORDE JUIST STAAT IN JE BIOS, EN DAT BIJ BOOTVOLGORDE ALS EERSTE "CD-ROM" staat, en daarna HARDE SCHIJF.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Foutmelding: System32/drivers/psi.sys.

Deze foutmelding is meestal een hardware probleem.

Schroef je PC open en haal alle PCI kaarten eruit, maar laat bijvoorbeeld de PCI kaart van de grafische kaart steken.

Als hij dan wel correct opstart, start dan terug op met de windows cd en kies "Herstellen" en volg de installatieprocedure.

Als het wel werkt als je een paar PCI kaarten eruit haalt, wil dit zeggen dat bepaalde PCI kaarten in de PC niet compatibel zijn met het geinstalleerde besturingssyteem.

Hoe verwijder je een PCI kaart? Meestal zijn zo'n kaarten vastgeklikt in de computer met hendeltjes. Druk op het hendeltje langs beide kanten en de kaart komt dan los te zitten en je kan ze er dan uithalen.

Foutmelding: System32/drivers.isapnp.sys.

Doe hetvolgende:

1. Start de computer met de windows xp cdrom

2. Op het welkomstscherm, drukt u op R om de herstelconsole te starten

3. Wanneer hij het administrator wachtwoord vraagt, typ dan het wachtwoord, of als je geen admin paswoord hebt, druk je gewoon op enter.

4. Typ nu volgend commando achter de c:\windows>:

ren c:\windows\system32\drivers\isapnp.sys isapnp.old

5. Typ nu volgend commando

expand cd-romdrive:\i386\isapnp.sy_ c:\windows\system32\drivers\isapnp.sys

"cd-romdrive" is de driveletter van je cdrom, bijvoorbeeld:

expand d:\i386\isapnp.sy_ c:\windows\system32\drivers

6. Nadat stap 5 voltooid is, typ je het commando exit en druk op enter;

7. Herstart de PC.

Bron: You receive a "Windows could not start because the following file is missing or corrupt: Isapnp.sys" error message at startup

Vriendelijk bedankt. Is een hele boterham.

Maar ik zal er mss bij zeggen dat toen ik de pc startte heel de tijd een piep toon hoorde. Piep, pieeeep, piep.

Ik nam er een geheugenkaart uit dat ik eens appart gekocht had en het piepen stopte en hij startte op. Wel dan met die foutcode.

Zou ik mss die 2 andere geheugenkaart er moeten uithalen. 1 per 1 om te kijken of het ook daar niet aan ligt?

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tweede tip van mij, met al die commando's, dat gaat je probleem zeker oplossen (volgens Google).

Maar dan moet je natuurlijk opgestart geraken met de windows xp cd.

PCI kaarten zijn de kaarten die via hendeltjes vastgeplugd zitten in je pc, zoals een tv-kaart, grafische kaart, ... Dat zijn kaarten die in zo'n gleufjes zitten (http://nl.wikipedia.org/wiki/PCI-kaart).

Het kan ook zijn dat er inderdaad foutieve geheugenlatjes op je pc geinstalleerd zijn. Zorg dat je het geheugenlatje dat wel werkt erin laat, en die andere 2 eruit. Het belangrijkste is dat de pc opstart om vanaf je cdrom op te kunnen starten.

Als je nog steeds foutmelding krijgt als zelfs het juiste geheugenlatje erinsteekt, zou ik de pci kaarten eréén voor één uithalen (maar die van grafische kaart laten insteken) en zo zien of je terug met de windows xp cd kunt starten. Als dat gelukt is, doe je meteen al die commando's.

Dus alles vanaf "Doe nu het volgende" van hierboven.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die tweede tip van mij, met al die commando's, dat gaat je probleem zeker oplossen (volgens Google).

Maar dan moet je natuurlijk opgestart geraken met de windows xp cd.

PCI kaarten zijn de kaarten die via hendeltjes vastgeplugd zitten in je pc, zoals een tv-kaart, grafische kaart, ... Dat zijn kaarten die in zo'n gleufjes zitten (Peripheral Component Interconnect - Wikipedia).

Het kan ook zijn dat er inderdaad foutieve geheugenlatjes op je pc geinstalleerd zijn. Zorg dat je het geheugenlatje dat wel werkt erin laat, en die andere 2 eruit. Het belangrijkste is dat de pc opstart om vanaf je cdrom op te kunnen starten.

Als je nog steeds foutmelding krijgt als zelfs het juiste geheugenlatje erinsteekt, zou ik de pci kaarten eréén voor één uithalen (maar die van grafische kaart laten insteken) en zo zien of je terug met de windows xp cd kunt starten. Als dat gelukt is, doe je meteen al die commando's.

Dus alles vanaf "Doe nu het volgende" van hierboven.

Dank u.

Maar die pc lijkt betoverd!

Nu krijg ik niet eens een beeld op mijn scherm.

Alsof de kabel van het scherm niet in de pc steekt. Ik ga het nog eens proberen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u.

Maar die pc lijkt betoverd!

Nu krijg ik niet eens een beeld op mijn scherm.

Alsof de kabel van het scherm niet in de pc steekt. Ik ga het nog eens proberen. :)

Het kan zijn dat er te weinig geheugen insteekt, als je 1 geheugenlatje laat insteken en dat die dan weigert op te starten.

Als anderen vrienden op dit forum dit lezen, kunnen jullie dan verder helpen, want zoals jullie weten is mijn hardware kennis niet over naar huis te schrijven :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat er te weinig geheugen insteekt, als je 1 geheugenlatje laat insteken en dat die dan weigert op te starten.

Als anderen vrienden op dit forum dit lezen, kunnen jullie dan verder helpen, want zoals jullie weten is mijn hardware kennis niet over naar huis te schrijven :)

Ah, dank u.

Het werkt weer. De pc had gewoon een kuur. :-)

Ik heb gewoon wat die 3 geheugensticks gewisseld. En met 2 daarvan startte de pc gewoon op. En dan heb ik met de cd hem terug in fabrieksstand gezet.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.