Ga naar inhoud

geen mailontvangst met increditmail

margueritte1

Aanbevolen berichten

Hoi,

kan er iemand mij helpen ? Ik heb een nieuwe pc werkende op het systeem windows 7. Ik heb daar het programma increditmail gedownload. Alles gaat prima behalve de ontvangst van mails. Increditmail meldt steeds dat het wachtwoord niet correct zou zijn (wat het wel is).

Op mijn oude pc werkende op Windows XP en outlook express 6 komen dan wel de mails binnen.

Wat kan ik doen ? Ik ben wel niet erg handig met PC :dontknow:?

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo,

check eens volgens deze lijst ( Incredimail - Controleren of wijzigen van de instellingen van uw elektronische brievenbus. ) de instellingen van Incredimail voor Skynet.

Grtjs.

---------- Post toegevoegd om 19:38 ---------- Vorige post was om 19:33 ----------

Dubbele post : ( http://www.pc-helpforum.be/f168/geen-mailontvangst-met-increditmail-31262/ )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Kan iemand mij helpen ? Op mijn PC, werkende op windows 7, is er GEEN outlook geprogrammeerd. De PC meldt me zelf een ander messsenger programma te dowloaden. Maar hoe kan ik mijn skynet-adres toch gebruiken op mijn nieuwe pc. Vele vrienden hebben nl dit adres.

Je messenger of wat bedoel je daarmee (MSN?) staat los van het probleem omtrent incredimail of outlook.

Je kan incredimail gebruiken, zie bericht2 van Asus of je kan een versie van windows live mail gebruiken.

Die staat normaal gezien wel op je PC.

Maar werk eerst maar eens het lijstje van Asus af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC Helpforum moderator bericht:
De reacties van beide onderwerpen werden hier samengebracht en het andere werd afgesloten.

Als je Incredimail wil gebruiken om je mails te behandelen, heb je helemaal geen outlook nodig.

Via de link in het bericht van Asus kom je op de pagina van belgacom waar heel mooi wordt uitgelegd hoe je incredimail moet instellen voor je skynet mailbox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er kunnen meerdere gegevens verkeerd staan in je incredimail !

Open je incredimail en ga naar hulpmiddelen, klik dan onderaan op e-mailaccounts. In een nieuw venster opent je account. Klik dit account aan (maak blauw) en klik rechts op eigenschappen. In het tabblad "algemeen" zet je de juiste accountnaam ( dit kan je naam zijn of eventueel een cijfer/lettercode ---> zie je correcte gegevens van je provider!). Bij weergavenaam geef je je naam in waardoor de ontvanger weet van wie hij de mail ontvangt ( deze naam heeft geen invloed op ontvangen/verzenden van mails en is in feite niet belangrijk voor incredimail maar wel voor de ontvanger dat hij weet van wie de mail afkomstig is). Bij e-mailadres moet je wel je juiste e-mailadres zetten. Ontvangstadres blijft blanco als je je mails enkel op dit e-mailadres wil ontvangen.

Bij tabblad servers moet staat bij inkomende mailserver:pop.belgacom.be of pop.skynet.be (ik weet niet via welke server je werkt volgens bovenstaande geposte berichten)

bij uitgaande mailserver: smtp.belgacom.be of smtp.skynet.be(indien je pas incredimail hebt gedownload staat hier soms smtp.planet.in ---> wijzig dit naar smtp.belgacom.be of smtp.skynet.be! Heb dit onlangs zelf opgemerkt bij nieuwe instalatie en mijn incredimail werkte ook niet, vraag mij niet waarom dit zo is want weet het ook niet)

Bij gebruikersnaam ( eronder) moet dan weer jou juiste accountnaam of eventueel cijfer/lettercode staan die je van je provider hebt gekregen. Bij wachtwoord moet je het juiste wachtwoord ingeven.

Als je dit alles hebt gedaan, klik je op OK. Sluit dan je incredimail af en start hem terug op.

Normaal gezien moet hij dan je e-mails ontvangen en verzenden. Indien niet: controleer dan nogmaals alles zoals boven beschreven. Doet hij het dan nog niet, dan zijn waarschijnlijk je gegevens niet correct die je ingevuld hebt.

PS: incredimail is een zelfstandig mailprogramma. Je hebt geen outlook of hotmail/gmail...... of iets anders nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.