Ga naar inhoud

Problemen na herinstallatie

probleemgeval

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb enkele dagen geleden mijn Windows XP opnieuw geïnstalleerd maar dit heeft enkele gevolgen:

1) ik kan niet meer draadloos surfen (voor zover ik weet...)

2) ik heb geen geluid meer (alleen maar 'beep'---> heel vervelend)

3) ik kan mijn schermresolutie niet meer juist instellen.

Hopelijk kan iemand mij zo vlug mogelijk helpen!!!:bawling:

Groetjes,

Kevin:santaclaus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle drivers goed geïnstalleerd?

bij het her installeren van windows, ben je waarschijnlijk alles kwijt. Dus ook de drivers.

Die moet je dus ook allemaal terug installeren.

Drivers van je moederbord, geluidskaart,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, na (her)installatie van windows heb je enkel de standaarddrivers geinstalleerd.

De drivers van geluidskaart, draadloos internet, printer, webcam worden niet automatisch geinstalleerd.

U kan nakijken hoeveel hardwaredrivers er niet geinstalleerd zijn als volgt:

- ga naar start, klik rechts op 'deze computer' kies tabblad 'geavanceerd en kies apparaatbeheer.

Nu zie je een lijst met al je hardware. hetgene met een geel vraagteken is niet geinstalleerd.

Vaak biedt Windows update een oplossing voor standaarddingen zoals geluidsdrivers. Dus even naar Windows Update en zoek op Uitgebreid.

Voor drivers van je draadloos internet kan je terecht bij de makers van de kaart, daar kan je in de meeste gevallen je drivers downloaden

Met vriendelijke groet,

Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het een interne kaartlezer is dan kan je de drivers meestal vinden op de site van de fabrikant ook. Ik weet niet of u een laptop hebt of gewone pc want dat hebt u niet vermeld

als het een laptop is surf je naar de site van je laptop (vb Acer) en dan kan je bij download of support je model selecteren en kan je drivers downloaden ervan

als het een gewone pc is van een aangekocht merk kan je die vinden op de site van het merk

als het een samengestelde pc is vindt je die op de site van de fabrikant van het moederbord

Mvg karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.