Ga naar inhoud

externe harde schijf loopt vast bij gebruik


Abbysomeone

Aanbevolen berichten

Hallo, naast mijn pc gebruik ik een externe harde schijf van Seagate, de freeagent desktop. deze heeft een capaciteit van 1 Tb, is nu voor tweederde gevuld. Sinds een week is het volgende probleem gaande. Op de externe schijf kan ik tot een map doorklikken, zodra iets wil afspelen, loopt deze vast. Ook mijn pc, deze moet ik daarna opnieuw opstarten. Volgens apparaatbeheer werkt de externe schijf goed en zijn er geen updates nodig en via de Seagate site kom ik geen stap verder. De externe schijf is ongeveer twee jaar oud, kunnen jullie mij adviseren wat ik kan doen? Alvast bedankt, met vriendelijke groet, Ap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hallo Clarkie, dit verschilt per keer dat de schijf wordt opgestart. de ene keer herkent mijn pc de externe schijf niet, de andere keer wel. de ene keer bij het openen loopt de schijf direct vast, (schijf reageert niet). de andere keer bij een bestand afspelen. ook kopieren of knippen van bestanden naar mijn pc lukt niet meer. kun je hier wat mee? groet, Ap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens via de verkenner of deze computer je externe harde schijf te controleren.

Dus in de verkenner of deze computer rechts klikken op je externe schijf.

Dan kies je eigenschappen.

Dan extra.

Dan foutcontrole.

Klik op nu controleren.

Zet een vinkje bij alle twee de opties.

Klik dan op starten.

Laat dan iets weten of er fouten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, ik heb geen problemen met mijn pc als de externe harde schijf is losgekoppeld. ik heb trouwens de externe harde schijf ook bij mijn buurman uitgeprobeerd. daar aangesloten detecteerd de pc mijn harde schijf, maar bij openen van bestanden slaat ook zijn pc vast.

windows vista is zowel op mijn als zijn pc op de c-schijf geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik je nog kan doorgeven is als je nog geen service pack2 van vista hebt deze eens installeren.

En probeer je schijf indien mogelijk bij iemand die windows 7 heeft.

Werkt die daar ook niet correct ligt het prbleem bij je externe schijf zelf en zeker niet aan een pc met vista.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemorgen Clarkie, ik heb gisteren jouw vraag op de foutcontrole onzorgvuldig gelezen. ik heb toen gedacht dat ging om de controle op apparaatbeheer. die gaf aan, apparaat werkt correct. de foutcontrole zoals jij opgaf met de twee vinkjes, heb ik hierdoor pas gisterenavond nadat ik jouw laatste bericht had gelezen pas gestart. vanmorgen om 6.15 uur stond het totaal op 34237 bestanden, terwijl er bijna 600 Gb aan bestanden op staan. hopelijk heb je dan een idee waar het probleem in kan zitten. op de pc is sp2 vista geinstalleerd, ik probeer vandaag de externe schijf nog bij iemand's pc met windows7 in te pluggen, kijken wat er dan gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het belangrijkste van die controle is of er fouten zitten op je harde schijf.

Na de controle zie je een soort logboek (verslag), daar kan je ook aflezen of er fouten zijn en of er iets hersteld is.

Nu ook nog benieuwd of die schijf op een andere pc met windows 7 problemen geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.