Ga naar inhoud

externe harde schijf loopt vast bij gebruik


Abbysomeone

Aanbevolen berichten

goedemiddag, kwam gisteren er niet meer aan toe om te proberen op de pc met windows7 de foutcontrole uit te voeren. zojuist mee gestopt, sinds vanmorgen 8.30 uur tot 12.00 uur heeft het programma 30142 bestanden gecontroleerd van de ruim 600Gb, iets klopt er dus waarschijnlijk niet met de harde schijf. kan je mij een advies geven hoe ik toch de bestanden van deze schijf kan openen of knippen naar een andere schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die 30142 bestanden is heel iets anders dan 600GB controleren.

Als een bestand een blu-ray film is kan die al theoretisch 25GB bedragen.

Dus je moet denken dat 30142 bestanden te weinig is om 600gb te hebben.

Je moet eerst bij de foutcontrole kijken dat de bewerking volledig voltooid is.

Dan kijken of er fouten gevonden zijn.

Dan kunnen we verder kijken.

Die foutcontrole kan dus wel een hele tijd duren, daarom is er nog niets fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gaan snuffelen in de handleiding van je schijf.

Heb je de schijf geînstalleerd zoals het hoort?

Is dat zo, dan heb je een tool om je schijf te testen.

op blz. 10 van de handleiding staat:

Testing Your Drive

Test your drive to check the health of your drive. The diagnostic utility performs its tests without

affecting the data on your drive.

To test your drive:

Step 1: In the My Drives window, select the drive you want to test and

click Settings.

The Settings window opens.

Step 2: Click Test My Drive.

The Test My Drive window opens.

Step 3: Click Test.

A progress bar indicates the progress of the test. When the test is complete, the

results are displayed.

If the diagnostic encounters an error during testing, the serial number of the bad

device is displayed with instructions to contact Seagate for service and support.

Step 4: Click OK.

De handleiding vindt je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Clarkie, de handleiding kan ik nergens meer vinden, de link die jij aanbiedt werkt helaas niet als ik erop klik. daarnaast heb ik nu een ander klein probleempje. ik heb de externe schijf op de pc van mijn zoontje uitgeprobeerd, deze draait met windows7. ik heb de windows updates doorgevoerd en de mcafee 2011 geinstalleerd. voor de laatste heb ik voor drie pc's een legale versie. op mijn pc werkt deze zonder problemen. nu blijkt de pc van mijn zoon een foutmelding te vertonen na het opstarten. een blauw beeld met tekst over storingen verschijnt. als probleemhandtekening is het volgende vermeld: bluescreen - 6.1.7600.2.0.0.256.1 landinstelling 1043;

bc code 116; bcp1 86911008; bcp2 8e907326; bcp3 0000 0000; bcp4 0000 0002; os version 6_1_7600; service pack 0_0; product 256_1; bestanden: C:\Windows|Minidump\020311-35147-01.dmp en C:\Users\Gebruikers\AppData\Local\Temp\WER-66113-0.sysdata.xml

ik heb zijn pc nu in veilige modus opgestart, kun jij mij adviseren hoe ik dit kan oplossen?

groet, Ap

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bijlage vindt je de handleiding van je seagate.

Je foutcontrole op blz.10.

[ATTACH]8947[/ATTACH]

Je tweede probleem:

Als je in veilige modus bent kan je proberen op te starten met laatste bekende juiste configuratie.

Of Kies de computer herstellen als je die optie krijgt.

Via je installatieschijf of een herstelschijf kan het ook.

Hier vindt je de handleiding voor je herstelschijf.

[ATTACH]8948[/ATTACH]

seagate manager.pdf

Een noodschijf voor windows 7 maken.pdf

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemiddag clarkie, bedankt voor je antwoord, ik ga morgen aan de slag met de seagate (mag straks naar m'n werk), had na mijn verzoek geprobeerd met systeemherstel terug te gaan, dat schijnt gelukt te zijn. bedankt voor de handleidingen, ik wens je alvast een fijn weekend en laat je weten hoe het verloopt met de externe harde schijf. Ap

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk is of je schijf hetzelfde probleem voordoet op een andere computer ....

als dit probleem zich voordoet op een andere computer zou ik het je aanraden om deze schijf eens te formateren , computer --> rechtermuisklik op externe schijf --> formateren volg de volgende stappen ... dan zal dit wel lukken, als het dan nog niet werkt zal je een nieuwe moete kopen ... ze kosten de tijd van dit jaar niet zo veel meer , ik heb een gloednieuwe HDD schijf gekocht van 1TB voor 55 euro (WESTERN DIGITAL WD ELEMENTS DESKTOP EXTERNE HARDE SCHIJF 1 TB USB 2.0 - ZWART test prijsvergelijking prijs vegelijken WESTERN DIGITAL WD ELEMENTS DESKTOP EXTERNE HARDE SCHIJF 1 TB USB 2.0 - ZWART - Belgi) een super koopje voor een super prijs met super qualiteit ! komt aan binnen de 3 dagen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk is of je schijf hetzelfde probleem voordoet op een andere computer ....

als dit probleem zich voordoet op een andere computer zou ik het je aanraden om deze schijf eens te formateren , computer --> rechtermuisklik op externe schijf --> formateren volg de volgende stappen ... dan zal dit wel lukken, als het dan nog niet werkt zal je een nieuwe moete kopen .

Let op met een formatering uit voeren, want al wat op je schijf staat ben je kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.