Ga naar inhoud

externe harde schijf loopt vast bij gebruik


Abbysomeone

Aanbevolen berichten

hallo clarkie en nivadest, bedankt voor jullie advies; ik heb vandaag pas de test gedaan. de test wordt niet uitgevoerd. melding bad serial. ik ben er in ieder geval achter gekomen wat in Nederland het telefoonnr is van de Seagate helpdesk, deze zijn alleen van maandag t/m vrijdag bereikbaar, dus die bel ik morgen. hopelijk kunnen zij wat meer info geven, want op hun site wordt alleen over 250, 320 en 500 Gb externe schijven gesproken, maar niet dit type. formatteren is voor mij voorlopig nog geen optie, aangezien ik van deze bestanden geen back-up heb. onafhankelijk wat ik van de seagate helpdesk te horen krijg, ben ik van plan om een 2e interne harde schijf in mijn pc te plaatsen en deze dan als opslag van films en series te gebruiken, dan maar hopen dat ik de bestanden nog omgezet kan krijgen. Maandag: zojuist met seagate gesproken, de tool die door clarkie geadviseerd is, werkt dus ook niet, seagate gaf mij deze ook door, maar na 20.000 bestanden loopt deze ook vast. wat ik van de medewerker seagate heb begrepen is wanneer dit niet werkt dat zij voor een bedrag rond de €600,00 de bestanden kunnen 'redden'. dat doe ik dus niet, weet iemand een tip hoe ik de bestanden van deze schijf kan afhalen. op dit moment slaat de schijf vast zodra ik probeer iets met de bestanden te doen.

aangepast door Abbysomeone
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hallo clarkie, we zijn bijna twee weken verder en ik ben nog niet verder met de externe schijf. ik probeer bij ons in de buurt in een pc winkel de gegevens op een andere schijf om te laten zetten. ik beschouw de externe schijf als op en afgeschreven. clarkie, ik blijf met de pc van mijn zoon na het opstarten de melding ontvangen op een blauw scherm dat de display driver problemen geeft. ik heb geprobeerd met systeemherstel het probleem op te lossen. na starten in veilige modus en de opdracht om naar een ouder systeemherstelpunt te gaan, komt uiteindelijk weer het blauwe scherm met de foutmelding. hoe kan ik dit oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

goedemiddag clarkie, bedankt voor je antwoord, ik ga morgen aan de slag met de seagate (mag straks naar m'n werk), had na mijn verzoek geprobeerd met systeemherstel terug te gaan, dat schijnt gelukt te zijn. bedankt voor de handleidingen, ik wens je alvast een fijn weekend en laat je weten hoe het verloopt met de externe harde schijf. Ap

Je schreef in bericht 17 dat een systeemherstel gelukt was.

probeer via je herstelschijf terug te gaan naar "laatst bekende juiste configuratie".

De handleiding indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet iemand een tip hoe ik de bestanden van deze schijf kan afhalen. op dit moment slaat de schijf vast zodra ik probeer iets met de bestanden te doen.

Het probleem kan veroorzaakt worden als het mis gaat met de functie “hardware veilig verwijderen” als je de externe HD verwijder van je pc.

Ook kan je bestandsindeling op één of andere manier corrupt raken waardoor je je bestanden op geen enkele manier meer kan benaderen.

Op de volgende manier is het mij al meerdere keren gelukt.

Altijd hang ik de corrupte harde schijf in een andere pc, niet noodzakelijk maar het werkt zoveel sneller.

Dan selecteer ik de harde schijf en kies voor Formatteren... verzeker je ervan dat de optie Snelformatteren is aangevinkt!! > Heel belangrijk!!!!

1298110085-740.png

Bij het snelformatteren worden je bestanden niet gewist maar enkel de verwijzing naar je bestanden.

Download en installeer Recuva.

Start na de installatie Recuva en scan de bewuste harde schijf.

In een venster kun je zien welke bestanden Recuva vindt op de harde schijf.

Als het scannen klaar selecteer je de bestanden die je wil recoveren.

Daar je Externe harde schijf behoorlijk groot is zal je wel moeten zorgen dat je over genoeg ruimte beschikt om je terug gehaalde data te kunnen opslaan.

Hier een handleiding van Recuva.

Bedenk wel dat je dit als laatste redmiddel probeert als verder geen oplossing uitkomst brengt.

Mocht je externe harde schijf stuk zijn dan werkt bovenstaand namelijk ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 3 weken later...

hallo Clarkie,

het heeft even geduurd. Ik heb de externe harde schijf vorige maand bij een ICT bedrijf in de buurt afgegeven en nu bericht terug gehad. De harde schijf is inderdaad niet meer te redden, helaas. Blijft niets anders over dan de bestanden opnieuw te downloaden, nog bedankt voor je tips en ondersteuning, groet, Ap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.