Ga naar inhoud

meerdere vragen(beeld en boot)

guyvdp

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb 2 weken geleden mijn nieuwe computer gekregen en er zijn wat ergernissen.

Processor - 1 x Intel Core i7 950

Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ

Microsoft Windows 7 Home Premium

Cooler Master CM 690 II Advanced

Cooler Master GX RS-750-ACAA-E3

Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100

TP-Link TL-WN821N Wireless N USB Adapter

ASRock X58 Extreme6 - Moederbord - ATX - iX58 - LGA1366

Samsung Super-WriteMaster SH-S223C

PowerColor RADEON HD 6970

Corsair Dominator - Geheugen - 6 GB : 3 x 2 GB

OCZ Vertex 2 Series - Vast station - 60 GB - intern -

2.5" - SATA-300

ten eerste er zit een ssd schijf in en ik had daar van verwacht dat hij ongeveer 10 sec er over zou doen om op te starten maar dat blijkt langer te duren gemiddelt zon 40 sec.hij haalt de opgegeven leessnelheid ook niet: die zou 285 MB/s moeten zijn maar het hoogste wat ik in een benschmark heb gezien is 229 MB/s.

dus hoe kan hij sneller worden?

ten 2de als ik in visual basic zit of msn of Windows mail en verder zie je het overal wel een beetje zijn de letters helemaal wazig. vooral als ik ze een keer minamaliseer en dan weer maximaliseer dan zie je helemaal niks meer.

dus hopelijk ook hier een oplossing voor

gr guy

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vanaf welk moment time je de opstart ?

Dat een schijf raar of zelden de theoretische waarden haalt is normaal hoor en de gegevens die je opgeeft vallen best binnen de normen.

Wat die wazige letters betreft daar heb ik zo direct geen verklaring voor maar kijk de resolutie instellingen eens na of die wel goed staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstarten in 10 seconden vanaf het moment je de Powerknop indrukt is kwazie onmogelijk.

Je mag pas beginnen meten vanaf het moment dat windows begint te starten om een duidelijk beeld te hebben van hoe snel een SSD is.

40 seconden vanaf je de knop indrukt is lang zo slecht nog niet hoor.

Zal zo meteen mijn opstart eens meten vanaf de indruk van de powerknop en geef je die dan wel even mee ter vergelijking.(ook met een SSD trouwens)

41 seconden tot op het moment dat Firefox is geopend dus dat zit wel goed met je opstart tijd lijkt mij.

Kun je eens een screenshot maken en posten van die wazige letters?

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vanaf dat moment start windows op en dan zul je merken dat dit toch iets sneller gaat dan met een gewone HD hoor.

Ook de programma's die je erop installeert zullen veel sneller laden dan dat ze laden vanaf een mechanische HD.

Kijk eens onder apparaatbeheer of je grafische kaart wel goed is geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi guyvdp,

Opstarten in 10 seconden vanaf het moment je de Powerknop indrukt is kwazie onmogelijk.

Je mag pas beginnen meten vanaf het moment dat windows begint te starten om een duidelijk beeld te hebben van hoe snel een SSD is.

Helemaal mee eens, opstarten in 10 sec. is idd onmogelijk.

Het opstarten is vanaf dat Windows het eerste bestand laadt en gaat tot dat het laatste bestand geladen is. Dus de tijd dat van je BIOS of Raidcontrollers niet meegerekend.

Op één vers geïnstalleerd systeem is het me ooit gelukt om op te starten in 21 sec. Maar dat is dan op een kaal systeem zonder verdere software.

Nu start men pc op in ongeveer 34 sec. dus die 40 sec zijn lang niet slecht ;-)

De max. leessnelheid hangt vaak af van de sata controller en de driver.

Natuurlijk is het opstarten van je systeem deels afhankelijk van de software die automatisch met je systeem opstart.

Heb je verder je Windows geoptimaliseerd voor een SSD, zo ja wat heb je uitgevoerd?

Op je 2de vraag.

Welke driver voor je grafische kaart heb je geïnstalleerd, is dit de driver die Windows 7 zelf installeert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

bedankt voor je reactie. ik heb hem bestelt bij azerty.nl en daar hebben ze hem ook in elkaar gezet. ik heb alleeen in de bios de ssd power functie aangezet dat leverde 30 mb meer op sec. dus als je iets weet?

voor mijn hd 6970 heb ik de driver: 8.790.6.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.