Ga naar inhoud

meerdere vragen(beeld en boot)

guyvdp

Aanbevolen berichten

hallo,

srry van de late reactie maar ik had het gisteren erg druk.

de hoeveelheid ruimte die ik nog overheb kan je zien op de vorige post. ik heb hem ooit eens gemeten met attobenschmark.

en verder over de videokaart: hij is toch echt van 7.9 naar 6,7 gezakt hoe vreemd het ook klinkt. ik heb de driver gedownload en geinstaleert mar het is nog niet helemaal opgelost.

als ik op de auto knop duw dan wordt het wel een stukje beter maar je ziet het nog wel steeds. en ik heb het ook wel eens in dirt2 gezien die streep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

We hebben het allemaal wel eens druk ;-)

De ruimte die je nog over hebt zou ik zeker niet veel kleiner laten worden.

Houd zeker een paar GB over, die heeft de SSD nodig om zich te optimaliseren.

Dat is een hele technische uitleg maar als je geïnteresseerd bent kan ik je die alsnog geven.

Kijk eens met Atto naar de performance van je SSD en plaats eventueel een screenshot.

Misschien kunnen we nog iets snelheid winnen.

Heb je Clear Type ingeschakeld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey

ik kon heel het weekend niet op de pc en toen dacht ik er weer eens aan.

cleartype is ingeschakeld en heb het zelfs al een paar keer geoptimaliseert.

het lijkt me wel interressant als je dat uitgelegd van die die ruimte die je moet overhouden op je ssd.

hier even en screenshot": dit was wel een goede(beste tot nu toe)

knipselz.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien wordt het aangeraden om minstens 10% van je SSD bij OCZ spreken ze zelfs van 20% niet te partitioneren d.w.z dat de overgebleven ruimte eigenlijk voor de gebruiker niet toegankelijk mag zijn. Maar 10% zou ik proberen aan te houden.

Waarom:

TRIM> commando waarmee het besturingssysteem aan de ssd laat weten dat een geheugenblok op de ssd gewist kan worden, zodat de performance verbeterd, standaard wordt dit ondersteunt door Windows 7, maar de driver en de controller moeten het ondersteunen.

De hedendaagse SSD'smaken gebruik van deze ruimte om de prestaties van je SSD op peil te houden. Als er datablokken worden gewist in het nand geheugen en 1 blok bestaat bv.uit 4 kleinere blokken word de data die niet gewist dient te worden eerst weggeschreven naar een leeg geheugenblok en terug samengevoegd. De te wissen data wordt hierna dan pas gewist.

Wear leveling> hierdoor worden de schrijfacties naar de SSD gelijkmatig verdeeld over alle geheugenblokken hierdoor wordt eigenlijk bereikt dat de geheugencellen gelijkmatiger slijten. Al bij al wordt hier de levensduur verlengd van je SSD.

Heb het maar zo beknopt mogelijk gehouden xD

Als ik je screenshot van ATTO bekijk zijn de prestaties van je SSD zover toch prima.

Het is misschien mogelijk dat we je prestaties nog wat omhoog kunnen krikken maar dan moet ik effe een paar dingen van je weten.

Je SSD wordt in apparaatbeheer weergegeven als ATA device of niet?

1297336637-970.png

Ga naar Schijfstations selecteer je SSD rechtsklik > Eigenschappen en kies het tabblad Stuurprogramma, wie is de leverancier van het stuurprogramma?

Groetjes Dasle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te kijken of we nog iets betere prestatie uit je SSD kunnen persen zal je even het register in moeten duiken.

Doe het precies zoals ik het hieronder beschrijf.

Sluit alle actieve programma's af.

1. Ga via Start/Uitvoeren en typ in het uitvoer venster regedit en navigeer naar de volgende sleutel

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\msahci

1297357028-680.png

In het rechtervenster selecteer je Start rechtsklik en kies Aanpassen

De standaard waarde is hier 3 > wijzig deze in 0 bevestig met OK en sluit het register.

2. Reboot en ga in je BIOS.

1297357974-340.png

Wijzig "Configure SATA2 ass (IDE)" naar (AHCI)

Sla de wijzigingen op in je BIOS en reboot.

Na het opstarten is het normaal dat je een melding krijgt dat er een stuurprogramma voor het gebruik via AHCI wordt gegeven. Windows ziet dit als een nieuw apparaat.

Opnieuw opstarten kan noodzakelijk zijn doe dit dan ook.

Laat je pc overnacht aan staan maar doe je wel afmelden zodat je SSD zich wat kan optimaliseren.

Kijk dan nadien met ATTO of deze ingreep effect heeft gehad en je SSD nog wat beter presteert.

Vaak word er gemeld dat het systeem wat beter of sneller reageert maar dat zul je zelf beter ervaren als gebruiker.

Mocht je bij het opstarten een BSOD krijgen start opnieuw op en wijzig in de BIOS (AHCI) terug naar (IDE)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

ik heb het deze week weer eens druk gehad.

ik kan nu mijn pc ineens niet meer op de hoogste resolutie zetten en daarom heb ik besloten een mailtje te sturen naar azerty.nl

die wilden dat ik de pc terug zou sturen. dit ga ik dus aan het einde van de week doen.

ik laat je hier nog van horen

mvg guy van der plas

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.