Ga naar inhoud

NTLDR is missing ... recovery... bibliotheken leeg

Eline9999

Aanbevolen berichten

beste,

Ik ben een bleu wat PC's aangaat ...

volgende gebeurde deze avond.... ik sllot mijn PC af om hem naar een andere plaats te zetten. Toen ik hem wou opstarten kreeg ik "NTLDR is missing......." druk een toets om te herstarten dit deed hij niet. Hij bleef de zin herhalen. Uiteindelijk via ctrl alt delete kon ik een recovery maken (ik maakte de keuze met een back-up van mijn bestanden). Daarna (na 50 minuten was dit doorlopen, sloeg hij weer op NTLDR is missing....".

Na een tijdje trok ik de USB eruit die volgens mij van de draadloze muis en keybord moet zijn... terug de recovery met back-up van mijn bestanden . Toen starte hij terug op zoals bij een eerste gebruik. Alles dus kwijt. (word, excel, outlook, ...geen internet verbinding want weet niet welke code ze bedoelen of waar ik die nog moet vinden.....

Dat zal ik allemaal wel vinden MAAR mijn grootste probleem TOEN IK MIJN FOTO4S IN HET VERLEDEN NAAR MIJN pc LAADE VAN MIJN FOTOTOESTEL EN CAMCORDER 5VIDEO4S° GINGEN DIE AUTOMATISCH IN BIBLIOTHEKEN; nU ZIJN DIE HELEMAAL LEEG. Kan iemand me vertellen waar ik deze nog kan vinden aub.... alle foto's van mijn dochtertje staan erop en voor mij is het echt een ramp als ik ze kwijt ben aangezien ook de laatste uren van zeer dierbare mensen hier stonden..... PLEASE HELP !!!

Ik durf niks meer te doen aan die PC uit vrees dat ik nog enige kans zou verbrodden.

+ wat moet ik doen om dit te vermijden? Elke keer alle bibliotheken copiëren naar een externe harde schijf?

Alvast bedankt voor deze die me iets wijzer kunnen maken ..... en me weer een goede nachtrust kunnen bezorgen (hopelijk).

Eline9999

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als ik het goed begrijp is je NTLDR probleem opgelost dit door een herinstal/recovery van gans het systeem!!

We zullen eerst eens kijken of we met het programmatje Recuva nog iets kunnen terug vinden van die foto's.

Download en installeer dat en laat het dan eens scannen.

Voor belangrijke bestanden is het altijd aan te raden om deze te backuppen naar een externe bron.(USB Stick-CD/DVD-Externe HD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sla je documenten, foto's enz.... op in een eigen map.

Zoals een map met je eigen naam in de map "mijn documenten", maak daar weer een onderverdeling naargelang het soort bestand.

Je kan in de map "je naam", een map maken genaamd "foto's,enz......

Zorg dat de map "mijn documenten" op een andere partitie staat als je windows indien mogelijk.

Maak ook geregeld een back-up op een tweede partitie of externe schijf of op dvd's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk via een kabel.

Ik heb een router moeten aanschaffen omdat ik mijn PC van het werk (met beveiligde verbinding) ook moest connecteren van thuis uit.

Op het werk sprak men ook van een code... ik heb die nooit gezien en toch werkte alles.... .

Ik mail nu van mijn werk PC dus connectie heb ik via deze PC, mijn privé PC vraagt steeds naar een code.

Link naar reactie
Delen op andere sites

recuva heb ik ondertussen laten lopen (kon die link niet aanklikken aangezien ik op een andere PC zit nu en mijn outlook dus nog niet geherinstalleer is op de andere PC met problemen.

Recuva: de korte versie heeft niks gevonden :-(

Momenteel bezig met de uitgebreidere scan ...... op hoop van zegen.

Ik lees zolang er niks overschreven werd er nog steeds hoop is.

Wat bedoelt men met "overschrijven"? Zijn dit zelf nieuwe documenten opslaan op die plaatsen? Ik ben vooral op zoek naar mijn bibliotheken die wellicht op de C stonden. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die dan zeker niet overschirjf?

Kan ik ooit mijn mails nog vinden want outlook moet ik dus nog opnieuw installeren...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.