Ga naar inhoud

Hulp nodig bij samenstellen Game-PC

Generalz

Aanbevolen berichten

Hallo, ik zou graag advies hebben voor het samenstellen van een nieuwe computer, ik ken vrij weinig van hardware dus ik zou deze computer graag al in elkaar laten zetten en installeren waar ik hem bestel.

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? Voornamelijk gamen, muziek, internet, gebruikelijke dingen.

2. Wat is mijn budget ?+- 2000 euro
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? Liefst een samengestelde, moest er nu een merkcomputer zijn die kwalitatief goed genoeg is kan dit ook.
  4. Ga ik overklokken ? Nee, te weinig kennis hiervoor.

5. Ga ik later upgraden ? Waarschijnlijk niet.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? Ik gebruik enkel de gebruikelijke functies denk ik, niets speciaal.
  7. Ga ik zelf assembleren ? Ik ga niet zelf assembleren.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja
  9. Ga ik zelf installeren ? Nee
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? Nee
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? Nee
  12. Heb ik specifieke wensen ? Nee

Dus ik wil een pc+besturingssysteem (geassembleerd & geïnstalleerd door de webshop) die zeker nog enkele jaren mee kan (dus liefst voldoende geheugen, sterke videokaart).

Iemand heeft mij ook aangeraden om een SDD schijf erbij te laten steken voor windows etc. op te zetten? is dit aan te raden? en zo ja, gaat de webshop automatisch windows daar op zetten of moet ik dit ergens vermelden?

dank bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom geen I7 2600K gepakt in plaats van de I7 2600? en waarom kies jij voor die voeding? is die niet verschrikkelijk duur vergeleken met wat je krijgt? ow en waterkoeling word niet geinstalleerd door azerty.

zie hier mijn samenstelling:

=1&product[361602]=1&product[235982]=1&product[363575]=1&product[381463]=1&product[282017]=1&product[385544]=2&product[9448]=1&product[242662]=1&product[225309]=1&product[217829]=1"]azerty

nou zit ik er wel 30 euro over maar je zou een andere goedkopere voeding kunnen nemen waardoor je dat niet hebt.

ik heb ook minder geheugen genomen, ik weet dat je veel geheugen wou, maar ik dacht dat je ook wel genoeg zou hebben aan 1 TB dus legde ik daar minder prioriteit op.

verder heb ik ook geen bluray brander er bij gedaan aangezien deze nog niet heel erg gebruikelijk is en je dus naar mijn idee aan een normale brander genoeg zou hebben.

dit moederbord heeft meer usb3.0 aansluitingen dan de meeste moederborden maar hier van zijn er zeker 6 te gebruiken met usb2.0 (volgens de officiele site).

ik weet niet zeker of de kast groot genoeg is voor de GTX 570's en mijn 2e keuze voor de kast is deze

en wat ook een optie is om die videokaarten van superjona er bij te pakken en die er in te stoppen inplaats van die je er nu in hebt omdat die bijna de zelfde scores schijnen te hebben. dit zou ook weer ruimte op leveren in het budget waardoor een andere kast misschien aantrekkelijk word of waardoor er als nog een bluray brander in kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hartelijk dank!

en waarom kies jij voor die voeding? is die niet verschrikkelijk duur vergeleken met wat je krijgt?

heb je niet dezelfde voeding geselecteerd? of zit ik verkeerd te kijken?

Het ziet er in elk geval goed uit, waterkoeling en blu-ray brander zijn inderdaad niet nodig.

Meer opinies en informatie zijn altijd welkom, het gaat hier tenslotte om een pak geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bergkid

De Corsair AX-850 is een erg goede en stille voeding. Aangezien de TS niet gaat overklokken, is een 2600K overbodig. De Maximus IV heeft niet echt 6 USB 3.0. poorten, ze werken met 'hubs'. Maar een Maximus IV is nogal overkill gezien de wensen. :) Azerty installeert geen waterkoeling; maar wél de Corsair H50 & H70 ;-).

@ Generalz

Ik heb de samenstelling wat aangepast.

• Processor : Dit wordt de bloedsnelle Intel Core i7 2600. Geen "K" variant, aangezien je niet gaat overklokken en deze slecht leverbaar is. Momenteel de snelste quad-core processor verkrijgbaar.
  • Moederbord : Een MSI P67A-GD55. Heel goed bordje, ondersteuning voor USB 3.0., Sata 600, SLI en Crossfire. Ook een "ClickBIOS" systeem ontbreekt niet.
  • Geheugen : De prijzen van geheugenlatjes lijkt wel gehalveerd te zijn t.o.v. een aantal maanden geleden, daarom nemen we dus ook met 8 GB. De Corsair Vengeance 2 x 4 GB lopend op 1600Mhz is een ideale keuze.
  • Koeler : De Corsair H70 zal je processor heel koel houden en is nog stiller dan de referentiekoeler.
  • Grafische Kaarten : Tweemaal een Gigabyte GTX 560 Ti SOC. Deze lopen op een belachelijk hoge snelheid; waardoor ze bijna evengoed presteren als een GTX 570. Met twee van deze kaartjes ga je heel goede performance hebben.
  • Bootschijf : Als bootschijf nemen we een razendsnelle OCZ Vertex 2 60GB. Hierop gaan Windows 7 en alle belangrijke programma's voor vlugge laadtijden.
  • Opslagschijf : Met 60 GB kan je natuurlijk niet veel doen, dus we nemen er een Samsung Spinpoint F4EG 2TB bij. 1 TB is écht wel krap (althans voor mij) dus 2TB is zeker geen overbodige luxe.
  • Optisch : Als DVD-brander nemen we de Optiarc AD-7240S. De op één na beste DVD-brander verkrijgbaar.
  • Voeding : De Corsair AX-850 is een erg stabiele, stille, en efficiënte voeding en dus ideaal in deze samenstelling.
  • Behuizing : Is altijd wel een beetje persoonlijk keuze, maar de Corsair Graphite 600T is zeker geen slechte keus. Heel veel kabelmanagement mogelijkheden. Je kan ook voor z'n grote broer gaan, de Obsidian 800D.

Assemblage + Windows Installatie door Azerty.nl inbegrepen. Je krijgt zowieso 2 jaar garantie op alle onderdelen en de assemblage. Sommige onderdelen genieten van een langere garantie dan 2 jaar, uiteraard blijft de langste garantieperiode geldig.

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

ziet er heel goed uit! merci

Nog een vraagje: wat is juist het verschil tussen jou moederbord en hetgene bergkid heeft geselecteerd? er is toch een vrij groot prijsverschil.

En is het mogelijk om er 3x 4GB ram in te plaatsen? Ik weet dat het op dit moment totaal niet nodig is, maar in de toekomst misschien wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar ik vooral op lette was hoe hij in sli/crossfire zou zijn. dan bedoel ik de PCIE 16X sloten, omdat er veel zijn die aangeven dat ze 1 PCIE 16x slot hebben en dat crossfire dan moet worden gedraaid met nog een PCIE 4X slot om maar wat te noemen en dit levert minder goed resultaat op

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry het spijt mij ik denk dat ik niet heel erg heb lopen op te letten ofzo.

het moederbord dat superjona heeft geselecteerd heeft 2 PCIE 16x aansluitingen die je tijdens crossfire gebruikt en deze is dus beter dan het moederbord dan ik heb gekozen als je puur daar naar kijkt.

@ superjona

het moederbord ondersteund geen PC3-12800 ram geheugen maar dit zit er wel bij. zal de snelheid gewoon worden aangepast of zal dit voor problemen zorgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.