Ga naar inhoud

Verdacht vraagteken in mijn netwerk

cubekes

Aanbevolen berichten

Internet komt binnen in een bakje van Telenet (met kabels voor Data-Digital TV-...) Dit is van het merk DINH-TELECOM. De data kabel gaat naar mijn kabelmodem. Deze is een Motorola Surfboard SB5101E. Van daaruit gaat er een netwerkkabel naar een TOPCOM TSH-205 5-port 10/100 Ethernet auto sensing switch. Deze kabels gaan naar een soort stopcontact. Daar verbind ik mijn laptop rechtstreeks met een netwerkkabel met het Internet. Mijn pc is USER-PC. De andere is die van mijn vriend. Hij is verbonden met het Internet via een ander "stopcontact". Onze laptops onderling zijn niet ingesteld in netwerk. Zijn laptop heeft ook als besturingssysteem Windows 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel Telenet maar van een andere type modem en switch.

Switch zelf van Telenet gebruik ik niet.

Herstart zwarte modem en TOPCOM TSH-205 eens door de stroom uit te zetten en weer aan te zetten.

Ik heb zo juist verschillende testen gedaan en geen één keer met een vraagteken.

Dus vermoed ik dat je PC internet gedeeld hebt met de laptop.

Dan zou het waarschijnlijk de vraagteken opgeven.

Want de tekening is dat ook te zien.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.