Ga naar inhoud

nieuw pc'ke samenstellen

fredoke

Aanbevolen berichten

Ik zou willen beginnen met een pc samente stellen,omdat men oude het stillaan aan het begeven is.(Valt regelmatig uit en start dan opnieuw op,niet meer te doen ondertussen)

Oude = moederbord 775i65gv met intel celeron 346 met 2GB DDR @ 166 mhz geheugen.

Deze heeft voormij eigenlijk altijd goed genoeg geweest,behalve als ik filmpjes wou converteren van dvd naar divx(duurde zeer lang).

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? internet, office en soms films converteren
  2. Wat is mijn budget ? Geen gedacht van
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Maakt niet uit
  4. Ga ik overklokken ? - Nee, zeker niet
  5. Ga ik later upgraden ? - Misschien
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - USB 3.0 misschien
  7. Ga ik zelf assembleren ? - dat zou kunnen maar het moet niet
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Nee
  9. Ga ik zelf installeren ? - ja
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - niks speciaal
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - niet nodig
  12. Heb ik specifieke wensen ? - nee

Graag jullie hulp hiermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je toch een budget geven ? Anders kunnen wij moeilijk een samenstelling bepalen.

Met de prijs moet eigenlijk geen rekening gehouden worden.

Harde schijven heb ik ook niet nodig omdat ik deze kan overplaatsen.

Er zou gewoon rekening gehouden moeten worden met het model dat ik nu heb.(nieuwe mag zeker niet trager zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat superjona bedoelt is we kunnen overal het nieuwste van het nieuwste pakken en misschien wel boven de 2000 euro uit komen of we kunnen iets uitzoeken wat minder duur is en misschien wel tegen de 500 euro aan komen.

PS ik denk dat we voor 1000 euro een pc kunnen samenstellen waar je nog wel een tijdje mee door kunt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog even wat in elkaar geknutseld:

azerty

hier zul je zeker de komende jaren nog wel mee door kunnen aangezien je eigenlijk niet zo gek intensief bezig bent op de pc, toch als je binnen kort denkt goh dat wil ik toch nog doen dan is er een grote kans dat je dat kunt.

laatste bericht gemist dus zal het even aanpassen:

de nieuwe:

azerty

zit boven de 400 maar met deze videokaart zul je zeker voorlopig kunnen doen en de processor zou ook nog wel komende jaren mee door moeten kunnen, verder is het mogelijk om te upgraden door:een nieuwe processor er in te doen of er later een andere voeding in te gooien en nog een videokaart er bij in te steken.

aangepast door bergkid
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog even wat in elkaar geknutseld:

azerty

hier zul je zeker de komende jaren nog wel mee door kunnen aangezien je eigenlijk niet zo gek intensief bezig bent op de pc, toch als je binnen kort denkt goh dat wil ik toch nog doen dan is er een grote kans dat je dat kunt.

laatste bericht gemist dus zal het even aanpassen:

de nieuwe:

azerty

zit boven de 400 maar met deze videokaart zul je zeker voorlopig kunnen doen en de processor zou ook nog wel komende jaren mee door moeten kunnen, verder is het mogelijk om te upgraden door:een nieuwe processor er in te doen of er later een andere voeding in te gooien en nog een videokaart er bij in te steken.

bij de tweede heb je geen geheugen geselecteerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.