Ga naar inhoud

Draadloze netwerkprinter canon IP 4200 instaleren gaat niet op Windows 7


Gast JerryM

Aanbevolen berichten

1° probleem:

Heb een draadloos thuisnetwerk met desktop XP waar printer canon IP 4200 is aangekoppeld en een laptop Vista van waaruit ik draadloos kan printen zonder problemen (via desktop XP--> deze moet aanstaan om te kunnen printen). Onlangs nieuwe laptop Windows 7 toegevoegd aan draadloos thuisnetwerk ( zonder problemen) enkel printer canon kan ik niet instaleren !

Dus: laptop Windows 7 -->start -->printer toevoegen--> draadloze printer-->printer zoeken.

Hij vindt de draadloze printer canon IP 4200 ( dewelke gedeeld staat) en ik laat hem verbinding maken. Krijg daarna melding: er is geen stuurprogramma gevonden. Klik op OK en krijg dan melding: het bestand *.INF op (Onbekend) is nodig. Typ het pad naar het bestand en klik op OK.

M.a.w: hij moet de driver hebben voor Windows 7 (deze staat niet op de cd-rom voor besturing Windows 7, en zal waarschijnlijk te maken hebben met 32 en 64-bits van windows 7)

Via instalatie cd-rom van canon IP 4200 kan ik dit bestand niet vinden en op het internet ook niet.

Kan wel de printer instaleren via de cd-rom en door de printer rechtstreeks aan te koppelen, maar dan kan ik nog niet draadloos printen wat eigenlijk wel de bedoeling is.

2° probleem:

wanneer ik print vanuit laptop Vista, moet ik steeds de firewall uitzetten op mijn desktop XP alvorens ik kan printen. In de firewall van mijn desktop heb ik alles betreffende de printer canon IP 4200, bij tabblad uitzonderingen toegelaten en toch moet ik steeds de firewall uitschakelen om te kunnen printen. Wat moet ik nog doen om toch te kunnen printen terwijl mijn firewall op blijft staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt wel windows 7 driver nodig om de printer te installeren.

Bij XP

Ga nu naar configuratiescherm

Netwerkverbindingen

Klik op Lan-verbinding of draadloos en dan met rechtermuis op eigenschappen.

Klik op installeren

Klik op protocol

Klik rechts op IPX-SPX

Klik op OK

Even wachten.

Nog eens OK

Windows zal vragen om de computer op te starten en doe dat.

Na opstarten moet je wel zo’n 5 à 10 minuten wachten en dan hebt je lokaal netwerk.

Nu kan je andere computers zien in uw netwerk.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.