Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

ik zal eerst even zeggen dat ik echt heel weinig ervaring heb met computers. heb een keertje een laptop opengehaald daarvan wist ik de meeste dingen wel. nu heb ik twee compaq computers die precies het zelfde zijn. maar kan ik nou op een computer meer werkgeheugen en meer geheugen plaatsen? ik heb mijn computer nou openliggen maar ik wil eerst eigenlijk een beetje weten wat ik moet losmaken ik weet ook maar amper waar mijn harde schijf zit? en met het werkgeheugen zijn dat die opstaandje chips? die vast zitten met van die clipjes. ik hoop dat iemand de tijd neemt om mij het een beetje uit te leggen want ik vind het wel erg leuk maar snap er niet veel. heeft mischien iemand ook een link waar je bijvoorbeeld kan zien wat er nou precies in de computer zit en hoe het heet. voor beginners bedoel ik dan. alvast bedankt

mvg jim

Geplaatst:

Hallo,

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Op die manier kan de samenstelling van je pc hier bekeken worden en kunnen er mensen jou een gepast advies geven.

Grtjs.

Geplaatst:

ok voor zover ik zie zou jij nog meer ram geheugen er in kunnen zetten want als het goed is zijn er 2 van de 4 ramgeheugenbankjes bezet (speccy zegt wel dat er 3 zijn bezet maar kan dit niet terug vinden voor de rest dus ik ga er van uit dat er 2 zijn bezet), die zullen er ongeveer zo uit zien als het 2e plaatje.

ik kon jammer genoeg niet zien hoe groot(en dan bedoel ik dus de breedte en hoogte en lengte) je hardeschijf is (wat ik vermoed dat het een SSD is aangezien ze die er vaker inzetten).

ik heb even gekeken en wat filmpjes opgezocht over hoe je een harde schijf uit je laptop kunt halen en verwisselen met een andere:

film1 <-- hier worden wat dingen uit gelegd die je wel moet weten.

<-- en hier nog een filmpje die hopelijk nog wat meer duidelijk heid kan geven als het allemaal nog niet duidelijk is.

plaatje1 <-- zo ziet een ssd er over het algemeen uit

plaatje2 <-- hier zie je hoe die ongeveer in een laptop zit

plaatje3 <-- hier zie je dat sommige laptops klepjes aan de onderkant hebben die voor je ram,harde schijf en dergelijke zitten

winkel <-- hier kun je laptop harde schijven bestellen

Geplaatst:

hey bergkid

erg bedankt voor al deze informatie hier heb ik echt wat aan

maar ik heb het nu over een vaste computer en niet over een laptop want ik heb eens een laptop uit elkaar gehaald dat bedoel ik;)

maar die ram geheugenbankjes zijn er 2 van de 3 in gebruik dus kan ik er nog eentje bij zetten. maar kan ik nu 2 harde schijver erop zetten dan of hoe moet ik dit zien of moet het echt bij de rambankjes blijven?. het is niet echt dat mijn computer super snel moet worden maar ik vind het wel leuk om een beetje ervan te leren enzo. alvast bedankt

gr jim

Geplaatst:

sorry ik weet niet waarom ik die info over laptops op heb gezocht terwijl ik wel wist dat het om een kast ging XD.

als je de kast open haalt van een computer kun je dan vertellen wat waar zit? (dus bijvoorbeeld welke de videokaart is en welke de processor enzovoort)

als ik speccy zo aflees dan zou ik zeggen dat er maar 2 rambankjes in zitten die bezet zijn ondanks dat hij aangeeft 3:

Memory slots

Total memory slots:

4

Used memory slots:

3

Free memory slots:

1

Memory

Type:

SDRAM

Size:

512 MBytes

DRAM Frequency:

132.9 MHz

CAS# Latency (CL):

3 clocks

RAS# to CAS# Delay (tRCD):

3 clocks

RAS# Precharge (tRP):

3 clocks

Cycle Time (tRAS):

6 clocks

Physical Memory

Memory Usage:

87 %

Total Physical:

511 MB

Available Physical:

60,4 MB

Total Virtual:

1,99 GB

Available Virtual:

1,90 GB

SPD

Number Of SPD Modules:

2

Slot #1

Type:

SDRAM

Size:

256 MBytes

Manufacturer:

Samsung

Max Bandwidth:

PC133 (133 MHz)

Part Number:

M3 66S3253DTS-C7A

Serial Number:

37DBFC18

Week/year:

02 / 48

SPD Ext.:

EPP

JEDEC #2

Frequency:

133.3 MHz

CAS# Latency:

3.0

RAS# To CAS#:

3

RAS# Precharge:

3

tRAS:

6

JEDEC #1

Frequency:

100.0 MHz

CAS# Latency:

2.0

RAS# To CAS#:

2

RAS# Precharge:

2

tRAS:

5

Slot #2

Type:

SDRAM

Size:

256 MBytes

Manufacturer:

Samsung

Max Bandwidth:

PC133 (133 MHz)

Part Number:

M3 66S3253DTS-C7A

Serial Number:

37EFFD18

Week/year:

02 / 48

SPD Ext.:

EPP

JEDEC #2

Frequency:

133.3 MHz

CAS# Latency:

3.0

RAS# To CAS#:

3

RAS# Precharge:

3

tRAS:

6

JEDEC #1

Frequency:

100.0 MHz

CAS# Latency:

2.0

RAS# To CAS#:

2

RAS# Precharge:

2

tRAS:

5

Geplaatst: (aangepast)

sorry ik heb het de laatste tijd erg druk gehad. ik zal binnenkort even een foto maken van de hele binnenkant maken dan kun je het wat beter zien. want ik heb er redelijk weinig verstand van dusja

alvast bedankt

gr jim

aangepast door crosser75
  • 4 maanden later...
Geplaatst:

eey jim,

is dit btw zo'n compaq met liggende kast...? die zijn net een tikkie anders dan andere, maar (bijna) alle pc's zijn op het moederbord ongeveer gelijk..zie < Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.bouweenpc.nl/uploads/1_1158781715.jpg >bij een pentium 4 zitten maar 2 geheugenbanken maar vaak herkent compaq en/of HP dat er 4 in zitten.. met het programma die ik altijd gebruik (vind speccy wat achterhaalt met processor en geheugen-dingen) CpuZ ( CPUID - System & hardware benchmark, monitoring, reporting ) kun je onder het tabje SPD zien wat jij hebt, staat het in t grijs.. is dit geheugen helemaal niet aanwezig.. ikzelf had ook geheugenproblemen, en met wat googlen met het type nr van t moederbord kwam ik erachter dat dit een (genegeerd) productiefout(je) was. maar dat moederbord was van HP & btw geloof ik (weet niet helemaal zeker) dat compaq en HP van dezelfde zijn; moeder/ dochter bedrijf ofzo..

veel suc6!!, Rogier

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.