Ga naar inhoud

kabel ->internet ok / Draadloos -> beperkte of geen verbinding

Stevooo

Aanbevolen berichten

Ik ben al een avondje bezig met het uitzoeken wat ik verkeerd doe.

ik heb men oude pc afgestaan aan familie, maar wanneer ik deze met draadloos internet probeer te configureren, geeft hij "beperkte of geen verbinding" weer. met de kabel aangesloten werkt hij perfect! Ik ben in de router met de kabel via 192.168.1.1 gaan zoeken naar problemen maar het enige wat mij opvalt is dat er geen mac-adress gebruikt wordt. Kan toch geen kwaad? buiten dat je makkelijker op het netwerk komt als hacker. Het enige wat mij opvalt is dat de draadloze verbinding geen ip adres krijgt toegewezen. als ik er manueel één invoer "192.168.1.4 dan heb ik een perfecte netwerkverbinding zonder melding van "beperkte of geen verbinding", alleen nog altijd geen internet. Iemand een paar tips of meldingen van wat ik verkeerd doe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welke router gaat het?

Je ziet dat aan de onderkant. Merk en type opgeven.

Misschien eens hier kijken:

Configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik op draadloos netwerk en dan eigenschappen.

Klik op tab draadloze......

Onderaan ziet je de routers.

Mogelijk staat de uwe nog daar en verwijdert het.

Zorgt wel dat de router van de familie op de eerste plaats staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, alles is correct geinstalleerd... ik heb zojuist men laptop meegenomen en die krijgt ook geen draadloze verbinding, dus of de instellingen van de router zijn niet correct, maar daar is nooit iets aan veranderd en daarvoor deed die het wel, of de router heeft zen beste dag gekend ! ik heb trouwens vernomen dat dat ding ondertussen de leeftijd van 6j heeft overschreden :)

Ik heb voorgesteld om deze zowizo al eens te vernieuwen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je de router en modem eens opnieuw opgestart

6 Jaar is inderdaad vrij oud voor een router doch zo lang het nog goed werkt is het in feite nog prima.

Wat wel zo is dat internet van tegenwoordig snel is en dat u router die waarschijnlijk nog van de G type is het niet kan volgen.

Indien je een nieuwe koopt, koopt dan van de N type van 300 Mbps die veel sneller is dan uw huidige.

Misschien kan je dan de oude nog gebruiken om als access-point in te stellen mits dat is voorzien.

Acces-point moet wel met de kabel verbonden zijn aan de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.