Ga naar inhoud

Excel : Meerdere bereiken (ranges) selecteren met macro en afdrukken

Josd

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb volgende vraag. Ik gebruik een excelwerkblad als rapport (beslaat exact 2 bedrukte blz.), en daaronder kan dit rapport meerdere malen terugkeren. Normaal worden alle rapporten in één keer afgedrukt, maar soms moeten er maar 1 of een paar afgedrukt worden. Dit is afhankelijk van de datum op het rapport (of de rapporten) in kwestie. Dus moet ik de datums doorlopen en op basis daarvan beslissen welke rapporten mogen worden afgedrukt. Het doorlopen van de datums is geen probleem (hij komt voor om de 90 cellen). Dit gaat als volgt :

'Eerst bepalen hoeveel rapporten op het werkblad voorkomen:

Range("A3").Select

Selection.Name = "x"

Set b = Range("x")

n = 90

m = 1

For p = 1 To 100

ActiveCell.Offset(n, 0).Range("A1").Select

If IsEmpty(ActiveCell) Then

Exit For

End If

Next p

'Daarna aan de hand van een inputbox de gebruiker de af te drukken datum laten ingeven:

Range("B10").Select 'hierin staat de datum

mijndat = Format(ActiveCell.Value, "dd/mm/yyyy")

datum = Application.InputBox("Welke datum wil je afdrukken ?", , mijndat, Type:=1)

For reeks = 1 To p

If ActiveCell.Value = datum Then

Range("A" & m, "B" & n).Select

n = n + 90

m = m + 90

else

n = n + 90

m = m + 90

next reeks

Wat ik echter niet vind, is hoe je de geselecteerde bereiken die aan de voorwaarde voldoen (dus de "Range("A" & m, "B" & n).Select") kunt verwerken in de lus, zodanig dat ze bewaard worden in aparte variabelen. Soms kan er dat één zijn, maar even goed vier of zes zeg maar, en die sluiten niet noodzaklelijk op mekaar aan. Hoe kan je die bewaren zodat je ze nadien kan samenvoegen (bv. met 'union'?) en na mekaar kan afdrukken ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.