Ga naar inhoud

Problemen Samsung 226BW


foshoquz

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Onlangs heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd wegens corrupte boot-files en sindsdien heb ik problemen met mijn monitor. Dit probleem deed zich eerst alleen voor tijdens het spelen van CS:S, waarbij ik hooguit 5 á 10 min. kon spelen. Nu gebeurt het echter ook bij normaal gebruik van de pc, zij het niet na zulke korte periodes.

Mijn monitor valt als het ware uit (zwart beeld) en linksboven knippert analoog/digitaal, ongeveer hetzelfde als wanneer ik de VGA-kabel eruit zou trekken (hij zit er wel degelijk goed in). Na een tijdje blijft hij zwart en bij opnieuw opstarten werkt alles weer naar behoren. Alle windows-updates zijn geïnstalleerd. Idem voor laatste drivers van videokaart en monitor.

Kan iemand me hiermee helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je onderstaande eens even willen uitvoeren.

Ik vermoed een driver probleem vandaar.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die opmerking had ik al verwacht.

Bij eerdere ´problemen´ kwam ik er ook achter dat die temperatuur (te) hoog is. Mijn computer staat dan ook op een plek waar hij moeilijk zijn warmte kwijt kan. Ik maak hem daarom ook regelmatig stofvrij dus daar zal het niet aan liggen. Ik heb er nog een keer nieuwe koelpasta voor gekocht maar omdat het altijd zo'n drama is die fan er weer goed terug op te krijgen is het daar nog niet van gekomen. Overigens zit de temperatuur bij 'normaal gebruik' tussen de 70-80 maar bij intensief gebruik gaat hij inderdaad snel richting de 90.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn computer staat dan ook op een plek waar hij moeilijk zijn warmte kwijt kan.

Waar he je de pc staan dan , in een kast of zo?

Maak je gebruik van de stock koeler, misschien kan je beter eens kijken voor een andere koeler die wat meer reserves heeft.

Ook kan het plaatsen van enkele fans in je behuizing kan de temperatuur in je kast omlaag halen.

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hij staat in zo'n speciaal computerhokje die je wel eens onder bureau's ziet. Niet echt ideaal voor de warmte-afvoer maargoed.... Denk je dan dat warmte iets te maken heeft met de kwalen van mijn monitor? Ik heb dat gevoel namelijk niet. Overigens is hij sinds dit topic niet meer "uitgevallen", maar ik zou toch graag weten wat het probleem is/was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat warmte rechtstreeks iets met de kwalen van je monitor heeft te maken denk ik niet zo direct. De mogelijk bestaat wel maar daar je in je eerste bericht aangeeft dat het begonnen is na een herinstallatie kan het net zo goed een driver probleem zijn zoals Jean-Pierre al eerder vertelde.

Waarschijnlijk heb je nu een recentere driver geïnstalleerd dan voor de herinstallatie.

Het is het proberen waard om een andere driver voor je grafische kaart te proberen en te kijken of de problemen zich dan nog voordoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.