Ga naar inhoud

upgraden pc

voken

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn pc van 7j oud zou best wat sneller mogen werken.

Wij gebruiken deze vooral als echt multimediaplatform van kijken naar films of tv,foto's,internet en email.Gamen is niet de bedoeling maar is meegenomen.

En ik ben een handige leek en zou het zelf wel eens willen proberen met eventueel jullie raad.

Mijn huidige config=

http://speccy.piriform.com/results/ZlCAwpTZIF7M7ggODuQmri4

Qua budget heb ik nog niet echt een idee maar het is de bedoeling dat ik de pc kan blijven upgraden.

Bv.eerst eens een nieuw MB en graka dan een eens een betere voeding of omgekeerd.

Het is ook een beetje bedoeld om met hardware te lerer omgaan.

Misschien starten met ergens rond de 250€.

Alvast bedankt voor degene die mij kan helpen,natuurlijkxD

Link naar reactie
Delen op andere sites

hhmm als je een toch later een nieuw moederbord wil is het denk ik het beste om eerst die te doen en dan meteen een processor er bij en daarna ram geheugen aangezien het anders zonde is om een processor te kopen en ram geheugen selecteer je toch een beetje naar je processor en moederbord.

zou het je wat uitmaken als er een amd processor en moederbord in komt?

---------- Post toegevoegd om 01:39 ---------- Vorige post was om 01:24 ----------

wat dacht je hier van:

azerty

de processor is snel genoeg voorlopig.

het moederbord heeft uitbreid mogelijkheden en een paar nieuwere functies zoals crossfire en usb3.0

het ram geheugen zodat je die ook meteen geupgrade hebt.

ik wou eerst nog zon zelfde videokaart er bij doen in plaats van ramgeheugen aangezien je crossfire kunt draaien maar dat ging niet omdat ik jouw videokaart niet terug kon vinden bij azerty. ik kan ook niet een nieuwe er in zetten omdat de processor dan veel minder snel zou zijn dan de videokaart (en dat zal vast niet helemaal zonder problemen gaan)

ga je trouwens later overklokken?

ik zou trouwens ook het moederbord wat je gaat vervangen houden en goed bewaren aangezien dit misschien een leuk test dingetje zal worden als je gaat overklokken

aangepast door bergkid
bericht 2x geplaatst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overklokken ga ik mij nog niet mee bezig houden.

Ik heb een lichte voorkeur voor intel maar dat is vooral omdat ik nog nooit amd heb gehad.

Van de opstelling is het MB 30,5 op 26 cm maar deze kan niet in mijn huidige case.

26 op 26 wel.

Qua buget is het wel perfect opgesteld,heeft u een ander voorstel voor MB.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.