Ga naar inhoud

DVD/CD driver doen het niet meer na vervanging voeding

Aanbevolen berichten

Ik zit weer met de handen in het haar.

Nadat ik een andere grafische kaart had geinstaleerd en een andere voeding had geplaatst werkt de dvd rom niet meer.

De lade gaat wel open maar hij leest de cd niet, "Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station D" is de melding" is steeds de melding als ik de cd probeer te lezen.

Bij de lade sluiten als ik er een cd in leg gaat hij ook daarna ook even snel weer open en dicht.

Niet echt open en dicht maar dan komt hij even een paar milimeter naar voren, waarna hij direct weer sluit.

Meer even wat geluid van de lade dan echt open en dicht gaan dus.

Dat gebeurt meerdere keren nadat de cd erin zit maar hij leest dus niks.

Bij eigenschappen van de dvd rom staat dat de driver up to date is en dat het apparaat correct werkt.

Geen enkele schijf leest hij.

Ook als ik een andere dvd/cd rom apparaat aansluit doet hij hetzelfde, dus het apparaat is in orde.

Ik heb al geprobeerd om hem te deinstaleren, de computer opnieuw opnieuw opstarten ed, maar dat werkt ook niet.

Ik heb al een tijdje op het web gezocht maar ik vind altijd wel een beetje hetzelfde, of de firmware, deinstaleren, drivers updaten, maar geen van die dingen helpen voor mij.

IK weet zeker dat mijn pc schoon is van virus, ik heb voor de zekerheid, mbam en wat online scanners erover gedraait maar die vinden ook niks.

Wat nu ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Klinkt dom maar kijk eens even na of de data kabel (Sata of IDE) nog goed zit op zowel de drive als het moederbord.;-)

Wel een hele domme, maar die zitten wel goed.

OP het moederboard had ik hem gisteren nog even aangedrukt voor de zekerheid, ze kunnen er ook maar op een manier in dus.

Ik zat al even te fantaseren dat ik een verkeerde data kabel erin had, maar dat kan niet.

Ik kan de lade ook openen met de pc, met uitwerpen, dan zit het toch wel goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je eens proberen om een andere cd/dvd drive te installeren dit op dezelfde kabels?

De kans bestaat natuurlijk altijd dat hij gewoon stuk is.

Een firmware update wil soms ook wel eens helpen dus hiervoor graag het merk en type van de drive.

Kijk ook eens onder apparaatbeheer of er geen geel of rood merkteken voor de drive vermeld staat en als dit zo is kijk dan eens welke vermelding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze voeding had ik gekocht om hem te monteren in een pc waarvan de voeding doorgebrand was omdat hij te zwak was.

Dat was ook nog een HP standaard pc, dus die hadden duidelijk hun werk niet goed gedaan.

De drive deed het wel (logisch)

Deze voeding kan 4 ampere leveren dus dat is maximaal 880 watt, daar komt de calculatie niet boven.

De vorige voeding was 6A die had de pc winkel erin gezet.

Dan gaat het eerder over het voltage, maar als die goed is zal hij altijd de gevraagde stroom leveren, totdat hij doorbrand of de zekeringen eruit gaan.

Dus dat is het probleem niet.

aangepast door The Dub Oracle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het domme is dat ik alle mogelijkheden voor de storing wel kan uitsluiten, de drive is goed, firmware is ok, goed aangesloten, de stuurprogramma's zijn ok, en deinstaleren ed help ook niet.

Er blijft nog wel een andere mogelijheid over en dat is de voorafgaande instalatie van het stuurprogramma voor de andere grafische kaart.

Met de instaltie cd wou dat niet, en toen heb ik toch zoveel mogelijk maar geinstaleerd waarna het gamebooster programma ineens wel een driver update had.

Dat was een driver voor een radeon kaart en in de veronderstelling dat die ook voor die sapphire2400pro goed was had ik die maar geinstaleerd.

Daarna liep mijn pc vast en moest ik hem deinstaleren in de veilige modus.

Pas daarna kreeg ik gedonder met de drive.

Misschien heeft die crash en of driver iets veranderd waardoor de drive het nu niet meer doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.