Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je je Windows XP cd in de drive legt en in je BIOS je DVD-drive als First Boot Device zet, verschijnt er dan bij het opstarten Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten_

Heb je een originele Windows XP cd met SP2 erin of heb je SP2 later gedownload en geïnstalleerd?

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik heb ze allebij.

Alleen de xp sp2 cd heb ik op 2 verschillende computers geinstaleerd, op de mijn pc heb ik daarom een OEM nummer changer gebruikt waarna ik hem geinstaleerd heb.

Gekraakt dus.

Ik zou het probleem graag oplossen maar ik laat de computer in deze staat als het niet gewoon op te lossen is.

Echt cd's branden hoef ik, en via downloads krijg ik de rest van mijn programm's wel.

Als het moet maak ik een iso file van bestaande andere cd's van mij en instaleer ze dan via een usb stick.

Nog nooit gedaan maar daar kom ik ook wel uit.

---------- Post toegevoegd om 23:12 ---------- Vorige post was om 23:10 ----------

Ik heb trouwens al van alles weer geprobeert maar niks help, de dvd drive doet het wel gewoon in een andere pc, op andere poorten doet hij het niet heb ik al ook getest, en het vervangen van de drivers help ook niet, die heb ik van een andere pc afgehaalt via usb.

Geplaatst:

Als je je Windows XP cd in de drive legt en in je BIOS je DVD-drive als First Boot Device zet, verschijnt er dan bij het opstarten Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten_ als je geen toets aanraakt start gewoon je Windows op.

Maar als je deze melding krijgt is de oorzaak hoogstwaarschijnlijk softwarematig.

Krijg je deze melding niet is je hardware is mogelijke oorzaak.

Geplaatst:

Heb ik even gedaan, maar hij pakt de cd niet !

Hij start normaal op zonder het xp startup menu.

Wat mij ook opviel aan het bios is dat " primary IDE master en slave " als "not detected" zijn opgegeven.

Is dit normaal ?

Is het ook niet zo als ik een HD schijf op de poort van de cd speler zet en hij het wel doet op die manier dat dan wel de poort in orde is ?

Dit kun je toch gewoon doen of niet ?

Boot orde wordt namelijk niet aangegeven als sata poort boot orde, je steld gewoon de drives in namelijk.

Geplaatst:

Ik heb bij de andere pc gekeken maar daar is niks te zien van ide master en slave.

Bij het opstarten echter kreeg ik 4 piepjes, 1 lange en 3 korte, het beeld bleef zwart.

Even opgezocht wat het was, en het bleek de grafische kaart te zijn, ook zag ik dat bij het aanraken van de kaart er een lampje ging branden, dat kan alleenmaar als er een wakkel contactje zit, dat kan niet anders.

Ik heb de contacten opgepoetst met contactspray en daarna was het weg, geen lampje meer, en hij starte weer normaal op.

Wel opmerkelijk omdat de stroring op deze pc begon met het instaleren van de grafische kaart en dus die die voeding.

Deze pc viel ook al twee keer uit, dat gebeurde spontaan bij het aanklikken op deze website, dus ik heb hier ook even de contacten opgepoetst.

Maar dit alles even ter zijde, ik heb de cd speler op de sata gezet van de HD en omgekeert.

Er is nogsteeds niks veranderd, nogsteeds hetzelfde, dus eigenlijk een hardware probleem kan het dan niet meer wezen.

Of wel ?:embarassed:

Geplaatst:
Heb ik even gedaan, maar hij pakt de cd niet !

Dat hoort hij wel te doen als je DVD-drive als first Boot Device staat!

Wat mij ook opviel aan het bios is dat " primary IDE master en slave " als "not detected" zijn opgegeven.

Dat klopt, daar je gebruik maakt van SATA HD's en je optische drive's ook SATA is zullen er via de IDE poort geen devices gedetecteerd kunnen worden.

ik heb de cd speler op de sata gezet van de HD en omgekeert.
Werd je HD op de poort van de cd speler herkend in je BIOS? Of kon je er van opstarten?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.