Ga naar inhoud

2 mappen "Mijn Documenten"


Loprakso

Aanbevolen berichten

Loprapsko,

Zo heb ik het gedaan (neem aan C: is mijn primaire drive en D: mijn externe):

Voordat de bestanden in de map Mijn documenten kunnen worden overgezet, moet je eerst via Windows Verkenner een Submap in de Gebruikersmap op de externe drive worden gemaakt. Vb.: D\jenaam\Documenten. Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de originele map C:\gebruikers\jenaam\Mijn Documenten. Kies Eigenschappen, tabblad Locatie, knop op Verplaatsen. Navigeer nu naar de al aangemaakte map D:\jenaam\Documenten en klik op Map Selecteren. Klik tot slot op Toepassen.

Selecteer altijd een al aangemaakte map en nooit de Drive of een Partitie alleen!

Het zelfde doe je met Afbeeldingen, Muziek, Video’s, en wat je nog wilt overplaatsen.

Eénmaal dat dit is gebeurd kan je gerust documentjes, muziekjes, videootjes (hier zet ik ook *.ppt’s), met Ctrl+X in C: en Ctrl+V in D: verplaatsen. Ook alles die verplaatst is wissen in C: . Heb je twijfel? Zet ze tijdelijk op een stickje.

Zo moet ik het wel doen, want mijn lokale drive is zeer klein [150GB] (volgens de huidige norm). Zodoende ben ik ook klaar als ik mijn kleine drive door een 150GB SSD wens te vervangen. Dat doe ik zeker binnenkort.

mmv | WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loprapsko,

Zo heb ik het gedaan (neem aan C: is mijn primaire drive en D: mijn externe):

Voordat de bestanden in de map Mijn documenten kunnen worden overgezet, moet je eerst via Windows Verkenner een Submap in de Gebruikersmap op de externe drive worden gemaakt. Vb.: D\jenaam\Documenten. Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de originele map C:\gebruikers\jenaam\Mijn Documenten. Kies Eigenschappen, tabblad Locatie, knop op Verplaatsen. Navigeer nu naar de al aangemaakte map D:\jenaam\Documenten en klik op Map Selecteren. Klik tot slot op Toepassen.

Selecteer altijd een al aangemaakte map en nooit de Drive of een Partitie alleen!

Het zelfde doe je met Afbeeldingen, Muziek, Video’s, en wat je nog wilt overplaatsen.

Eénmaal dat dit is gebeurd kan je gerust documentjes, muziekjes, videootjes (hier zet ik ook *.ppt’s), met Ctrl+X in C: en Ctrl+V in D: verplaatsen. Ook alles die verplaatst is wissen in C: . Heb je twijfel? Zet ze tijdelijk op een stickje.

Zo moet ik het wel doen, want mijn lokale drive is zeer klein [150GB] (volgens de huidige norm). Zodoende ben ik ook klaar als ik mijn kleine drive door een 150GB SSD wens te vervangen. Dat doe ik zeker binnenkort.

mmv | WaWa

Dank je WaWA,

Deze werkwijze stond al in bericht2.

De map "mijn documenten" heeft Loprapsko reeds op de tweede partitie staan.

Enkel niet in de daar aanwezige map "documenten en settings".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al gezegd is alles normaal.

In de verkenner zie je "mijn documenten" twee keer.

Ikzelf heb de map mijn documenten ook op de D -schijf.

Dus als ik in de D kijk zie ik mijn map.

Maar in de verkenner onder bureaublad zie je die ook.

Dat is normaal.

post-23245-1417704330,3612_thumb.png

De inhoud staat maar op 1 locatie, namelijk op je D-schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.