Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo daar.

Op mijn nieuwe komputer met windows 7 heb ik OpenOffice geïnstalleerd en alles werkt naar behoeren behalve het onderdeel "Base". Als ik probeer een nieuwe database te maken krijg ik steeds de melding "Er is geen Java-installatie gevonden" alhoewel ik zeker weet dat Java voor de rest perfect werkt. Na meerdere keren zowel Java als Open Office opnieuw te hebben geïnstalleerd blijft dezelfde melding telkens terug keren.

Wie kan mij helpen.

Groetjes

Hugo

Geplaatst:

Om de databasecomponent van OOo te gebruiken heeft u een Java JRE van

Sun nodig. Als deze niet op uw computer geïnstalleerd staat, download die

dan op java.com: Java + You en installeer die volgens de instructies zoals die op

website staan. U heeft Java 5.0 of hoger nodig. In OOo gebruikt u Extra >

Opties > OpenOffice.org > Java om Java te registreren.

Dus je moet nog je java registreren in Openoffice.org zelf zoals hierboven beschreven.

Ook al is die al geïstalleerd op je pc.;-)

Geplaatst: (aangepast)

Als de methode van Clarkie niet werkt, probeer je dit:

1. Download JavaRa

Dit is een removal tool die Java van je computer verwijderd.

Met het programma kan je ook de laatste nieuwe versie van java binnenhalen.

aangepast door Kurtt
Geplaatst:

Hallo Clarkie.

Toch al bedankt voor Uw reactie.

Ik heb dit echter allemaal al 20 maal geprobeerd en nu nogmaals geprobeerd zonder resultaat.

Wat U "Registreren" versta ik als aanklikken in de Menubalk "Extra-Opties-Java" Of ben ik daar fout want ergens anders vind ik geen mogelijkheid om tegistreren.

Ook het verwijderen van oudere versies van Java met "JavaRa" , zoals Moderator Kurt voorstelt,brengt geen soelaas.

Om de databasecomponent van OOo te gebruiken heeft u een Java JRE van

Sun nodig. Als deze niet op uw computer geïnstalleerd staat, download die

dan op java.com: Java + You en installeer die volgens de instructies zoals die op

website staan. U heeft Java 5.0 of hoger nodig. In OOo gebruikt u Extra >

Dus je moet nog je java registreren in Openoffice.org zelf zoals hierboven beschreven.

Ook al is die al geïstalleerd op je pc.;-)

---------- Post toegevoegd om 18:21 ---------- Vorige post was om 18:16 ----------

Hallo Kurt.

Toch al bedankt voor Uw reactie.

Ik heb dit echter allemaal al 20 maal geprobeerd en nu nogmaals geprobeerd zonder resultaat.

Wat Clarkie "Registreren" noemt versta ik als aanklikken in de Menubalk "Extra-Opties-Java" Of ben ik daar fout want ergens anders vind ik geen mogelijkheid om te gistreren.

Ook het verwijderen van oudere versies van Java met "JavaRa" , zoals U voorstelt,brengt geen soelaas.

Als de methode van Clarkie niet werkt, probeer je dit:

1. Download JavaRa

Dit is een removal tool die Java van je computer verwijderd.

Met het programma kan je ook de laatste nieuwe versie van java binnenhalen.

Geplaatst:

Hallo Clarkie.

Bedankt voor de vlugge reactie hoor maar dat heb inderdaad al meerdere malen gedaan.

Groetjes

Hugo

Je moet nog je java registreren in Openoffice.org zelf.

In Open office .org gebruikt u Extra >

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.