Ga naar inhoud

ram geheugen

Pandora_6039

Aanbevolen berichten

Indien er ergens een mogelijkheid hebt om in Linksys als access-point in te stellen dan stelt je zo in:

We veronderstellen dat uw modem/router als ip adres 192.168.1.1 is.

Dan geeft je zo:

IP adres 192.168.1.100

subnet = 255.255.0.0

Standaard gateaway = 192.168.1.1 (router)

Indien geen access-point kan instellen dan ga je naar de wireless gedeelte en zet de dhcp uit.

In de lan gedeelte geeft je zoals boven beschreven IP adres.

Indien je gebruikt maakt van WPA dan dient je in de tweede router indentieke WPA sleutel in te geven als de eerste router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo stegisoft

Ik begrijp niet wat linksys hiermee nog te maken heeft omdat deze niet meer opgesteld staat als die nieuwe modem geplaatst is. Dit is een WPA2-PSK/TKIP-AES beveiliging was maar ik nu zie WPA/WPA2-PSK zie staan. Of bedoel je meschien mijn netwerkadapter Belkin? En moet dit kanaalnummer overeenstemmen met het kanaalnummer die ingesteld staat in de modem die ze geplaatst hebben. Ook nog gelezen in help belkin : zie dat kanaalnummer overeenstemt met kanaalnummer acces point als slechte verbinding is. Ik zei datin instellingen telenet kanaalnummer op 9 staat energens in eigenschappen van de belkin staat deze op 11. In de eigenschappen van belkin Kon ik geen WPA2 kiezen, heeft dit er iets mee te maken.

IK wacht nog een antwoord af om dit natzien en inte steelen naar wat jij denkt.

---------- Post toegevoegd om 10:56 ---------- Vorige post was om 10:50 ----------

Dit kanaalnummer 11 staat vemeld onder WZC IBSS kanaalnummer (weet nu ook niet echt of ze die eigenschap bedoelde in de help)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in het hulpprogramma van mijn belkin zie ik in tabblad verbindingsstatus toch een 9 ingevud staan of bedoelen ze hiermede dan toch weer de modem?

---------- Post toegevoegd om 11:07 ---------- Vorige post was om 11:04 ----------

Dus als je terug de lynksysaansluit verbinden in een vrije opening verbetert het signaal?

---------- Post toegevoegd om 11:11 ---------- Vorige post was om 11:07 ----------

Sorry je bericht 18 had ik niet gezien en met netwerkkabel aansluiten bedoel je waarschijnlijk hetgeen ik daar net vroeg kabel van linksys naar nog vrije uitgang op modem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belkin is een usb-netwerkkaart en daar moet je afblijven.

Wel is het van de G type en dat is minder sterk dan een N type maar als je niet te ver van de router ben is het een prima netwerkkaart want ik had het vroeger ook zo een.

Als kanaal 9 prima is dan moet je het zo laten.

Maar indien er ergens een storing is door draadloos telefoon, microgolf dan kan het nuttig zijn om dat te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.