Ga naar inhoud

en front geluid uit surround 5.1

Drago

Aanbevolen berichten

Dit is mijn eerste post en ik hoop dat dit in de juiste sectie staat

Ik heb een creative inspire P580 surround system. Echter als ik deze aansluit krijg ik enkel geluid uit mijn front boxen.

Wanneer ik in mijn realtek HD configuratie ga kijken zie ik daar dat "Configuratie voor luidspeakers" ingesteld staat op "Stereo". Het probleem zou dus verholpen zijn als ik deze kan veranderen maar het probleem is dat dit vakje in het grijs staat waardoor ik het niet kan veranderen.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd waaronder realtek hd opnieuw installeren

Kan iemand mij hierbij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat er ergens in vista een instelling verkeerd staat maar dat moet ik even opzoeken hoe je dat nagaat.

Onderstaande geld voor windows 7 maar het kan zijn dat het ook soortgelijk is voor vista.

Ga naar Start-Configuratiescherm en kies daar de optie Hardware en Geluiden.

Er opent weer een nieuw venster en daar selecteer je Geluid.

Nu opent er weer een venster en daar selecteer je Luidsprekers en dan klik je op Configureren links onderaan.

Daar kun je de luidspreker configuratie instellen.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar heb ik gekeken maar op het eerste scherm kan ik enkel Stereo kiezen en het 2de scherm kan ik voor volledig bereik enkel Voor, links en rechts selecteren maar er staat ook een optie Surround-luidsprekers maar dit kan ik niet aanvinken (waarscheinlijk de zelfde oorsprong als het oorspronkelijke probleem)

---------- Post toegevoegd om 19:45 ---------- Vorige post was om 19:41 ----------

Misschien nog een aanvulling, wat mij opgevallen is dat mijn computer de surround herkent als een koptelefoon want vanaf ik die inplug zie ik in mijn realtek audio manager de optie virtual surround veranderen naar virtualisatie hoofdtelefoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je even onderstaande uitvoeren om te zien welk systeem je juist hebt.

Dan kan ik eens kijken of ik iets vind in de handleiding waar je juist alles moet inpluggen,het is namelijk zo dat met surround systemen vaak de kleuren niet echt overeenkomen!!(zelf al meegemaakt)

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.