Ga naar inhoud

laptop scherm wazig zwart


mike88

Aanbevolen berichten

een goede dag

ik ben mike en ben geheel nieuw hier ik heb me aangemeld omdat ik een probleem heb met mijn hp pavilion dv9500 van 2 jaar oud.

als ik hem opstart dan krijg ik een wazig zwart beeld met vlagen erdoor heen je kan hier niets mee heb geprobeerd om de laptop op een los tft scherm aan te sluiten en op de lcd tv met hdmi maar krijg niets aan de praat.

heb hem een tijdje geleden weggebracht na een speciaal zaak althans dat dacht ik moest 100€ betalen nadat hun me zeiden je scherm of moederbord is kapot graag zou ik er achter willen komen wat er nu juist kapot is want dan kan ik het misschien repareren of iets dergelijks.

mvg mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is waarschijnlijk ofwel het scherm zelf ofwel de grfische kaart die stuk is.

In beide gevallen is de tussenkomst van een "technieker" noodzakelijk.

Een mogelijkheid om na te gaan welke van de 2 stuk is, is het volgende.

Bij een normale opstart geeft de pc 1 korte piep.

Als dit bij jou zo is, dan zit het waarschijnlijk in het scherm.

Meerdere piepjes wijst op een probleem met de hardware (bvb grafische kaart)

Als je meer piepjes krijgt, moet je deze noteren als een soort morse (lang, kort of een combinatie).

Geef hier dan op welke piep code je krijgt en geef ook aan met welk BIOS je systeem werkt.

Aan de hand van deze gegevens kunnen dan proberen te achterhalen wat die piepjes betekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

ik heb gisteren nog eens zitten zoeken op deze site in het forum en zag dat er meer mensen waren die dit soort problemen hadden en bij 1 stond er dat je de accu eens eruit moest halen nu heb ik dit gisteren geprobeerd en me laptop starte meteen op nu vind ik dit erg raar omdat hij bij een speciaal zaak is geweest en die tegen ons zeiden je scherm of moederbord is kapot reparatie kosten bedragen minimaal 500€ en nu blijkt het niets anders te zijn dan een slechte of kapotte accu?.

ik ga vanmiddag die speciaal zaak eens bellen en kijken wat ze te zeggen hebben hierover want ze hebben we des tijds ook 100€ gevraagd voor het probleem op te sporen en mag toch wel denken dat zon grote zaak zoiets kleins snel en makkelijk had kunnen vinden.

ik hou jullie op de hoogte.

gr mike

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.