Ga naar inhoud

Sata harde schijf uit pc aansluiten op laptop via usb


Robbynho

Aanbevolen berichten

Hallo,

Onlangs heeft mijn desktop pc (windows vista) het begeven en heb ik er 2 harde schijven (elk 500 gb) uitgehaald.

Nu zou ik de data die op die schijven staat niet graag verliezen en daarom dacht ik aan de sata to usb converter.

Ik wil een bepaald deel van de data overzetten naar mijn laptop (windows 7).

Deze heb ik:

http://ak.buy.com/PI/0/250/204968625.jpg

Nu heb ik echter een probleem.

Als ik de ene schijf aansluit dan komt er wel een hard disk bij maar als ik deze dan wil openen dan wordt er direct gesteld dat ik deze moet formateren (heb ik niet gedaan want wil de data niet kwijt). Toen ik keek bij schijfbeheer zag ik ook bij bestandssysteem RAW staan bij die specifieke schijf, dit type ken ik niet!

Bij de andere schijf is het nog anders. Die komt er gewoon niet bij te staan bij deze computer of bij schijfbeheer.

Kunnen jullie mij helpen aub!?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gene wat stegisoft je aangeeft is wel heel gemakkelijk.

Je kan je schijven blijven gebruiken als externe schijf, je kan er back-ups op kwijt enz........

Je hebt ze ook voor 2 schijven.

Ook bestaan er behuizingen waar je jouw schijf kan inbouwen (is heel simpel).

Heb je dus ook weer een externe extra schijf.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt het zelfde maar de uwe vraagt stroom van de usb-poort terwijl de mijne aparte stroomdraad heeft.

Dan hebt je ook meer kans dat het goed lukt.

Oh ja excusseer de foto geeft mijn conerter niet goed weer. Mijn converter heeft ook een eigen stekker voor in het stopcontact om duidelijk te zijn. Dus blijft het wel hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.