Ga naar inhoud

Eee PC 1201 HA (netbook) Windows 7 Home Premium TRAAG !


omapaloma

Aanbevolen berichten

Dag Forummers ,

Het netbookje is nu 4 maanden oud en zo traag , ik ben al overgestapt van Aero op het Windows 7 basic Thema en heb alles in de opstart dat niet direkt nodig is uitgevinkt , maar nog steeds een prestatie index van 1,9 ; Het geheugen is 2GB .

Ik wil er wel mee Skypen ,maar dan zegt Skype dat alles OK is behalve de snelheid van de pc . Ik gebruik alle dagen Ccleaner .

heeft er nog iemand suggesties om de prestatie te verbeteren .

Bedankt ! :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet ik niet , ik heb die in België gekocht voor als extra pc met nederlandse Windows erop , als dan de pc van mijn man zou versleten zijn ,dat we dan even verder kunnen , want hier ( Canarische eilanden )zijn geen nederlandse Windowsversies te krijgen . Ik heb hem alleen maar eenmaal per week opgezet om de updates te laten doen ,maar nu wou ik er eens mee Skypen en dat bleek problemen te geven .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , dat ziet er ongeveer zo uit ,maar je kan dat laten controleren nadat je veranderingen hebt aangebracht .

Ik wacht nog op suggesties voor verbeteringen . Normaal Skype ik op de Dell laptop ,zonder problemen maar ik wou het eens proberen 's morgens op de koffietafel met dat kleine ding zou toch gezellig zijn hé , en met de TV op radio VRT.be om de files te volgen in België en ook de toffe muziek .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je antivirus- software erop staan?

Daarom vroeg ik al of die altijd zo traag was.

Misschien heb je malware op je pc.

Je kan altijd eens een logje doen.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat er malware op de netbook zit , er staat Windows Security Essentials op en ik heb juist een online scan gedaan met Bitdefender , en als ik het pctje opstart laat ik het eerst de updates voor de antivirus doen en ook al de updates voor Windows 7 zijn in orde , vandaag waren er weer een 10 tal ! HijackThis ken ik wel en zal ik zeker gebruiken als ik malware vermoed .

clarkie , je hebt gelijk wat betreft die prestatie-index score , maar ik dacht eerst laten controleren dan veel uitzetten in opstart en Aero uitzetten en dan terug laten controleren maar dan veranderd er niets aan de score . Ik zal morgen eens proberen te Skypen en zal het dan posten hier . Bedankt voor het meehelpen , ik heb er weeral van geleerd . GRTJS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi omapaloma,

soms is het icoontje voor de pc snelheid in Skype rood en soms groen ,het twijfelt een beetje

Waarschijnlijk is dat te wijten aan de energie instellingen voor je processor.

Via Start/Configuratiescherm/Energiebeheer en klik op De schema-instellingen wijzigen, klik in het volgende scherm dat verschijnt op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

Kijk dan even naar de energie instellingen van je processor.

1297338046-420.png

Zet je minimale processorstatus eens op 100%

Het nadeel is wel dat je netbook batterij iets sneller leeg zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.