Ga naar inhoud

kan boot van pc niet vinden

Aanbevolen berichten

Gast opavormerij
Geplaatst: (aangepast)

ja ik sla dan die instellingen op..en het is een gewone pc..3 jaar oud eind 2008 ...de pc is van mijn dochter:):)

Het is een acer pc...waarvan ik de batterij op het moederbord al vervangen heb,,dacht dat die het probleem veroorzaakte,,blijkt dus niet het probleem te zijn..

aangepast door opavormerij
duidelijker

Ik dacht dat het over een laptop ging omdat je zei dat je de batterij had vervangen, maar ging het om het batterijtje op je moederbord.

Blijft de klok in je bios gelijk lopen?

Welke model van acer heb je?

Als je naar je bios gaat als de pc niet wil opstarten, staat er bij je opstartvolgorde dan een harde schijf vermeld onder optie "hard disk"?

aangepast door Jürgen
Gast opavormerij
Geplaatst:

de klok blijft gelijk lopen...

model weet ik ff niet meer de pc staat niet bij mij thuis nu..

en op de laatste vraag van de opstart volgorde staat een harde schijf ..

Ik bedank je vast voor de uitstekende service,,, ik kan zelf nu ff ook niet verder omdat de pc hier niet bij mij thuis is.

De dochter is een week op vakantie ,en ik wilde haar verrassen met een gemaakte pc..Maar helaas staat de pc in een kamer waarvan ik geen sleutel heb,,dus ik moet wachten totdat ze weer thuis is..

ik denk dat ik volgende week weer ff de pc ophaal en ff verder kijk wat we nog kunnen doen..

Gast opavormerij
Geplaatst:

ja ik wijzig de instellingen en sla het op..een paar keer werkt dan de pc weer.

En als ik hem een paar minuten uitzet.

Dan is die alle opgeslagen instellingen weer kwijt..

Gast opavormerij

ik sla de wijzigingen op ,en als ik dan de cd/dvd als eerste heb staan,dan krijg ik met opstarten in beeld .

Druk op een toets om via de cd/dvd door te gaan..

En dan komt het...hij gaat dus gewoon door met opstarten naar windows,dus niet via cd/dvd..

Dus kan ik ook niks formateren,omdat als ik de pc opnieuw op moet starten hij niet verder gaat met de cd/dvd speler..

zelfs cad doet die dan niet...controle-alt-delete..kom ik in taakbeheer uit..

aangepast door opavormerij
duidelijker

Kan je een cd-rom nog wel gebruiken als de pc gewoon is opgestart?

Om alles eens op een rijtje te zetten:

- je pc start soms nog volledig op in windows: je kan dus alles doen met je pc?

- na een aantal keer opstarten blijft je pc hangen en start deze niet meer op. Je bios-instellingen zijn dan plots gewijzigd?

- als je je bios-instellingen tracht te herstellen worden deze niet onthouden?

Klopt dit tot nu toe?

Je zegt dat je het batterijtje reeds hebt vervangen, maar het kan natuurlijk ook dat je nieuwe batterij ook niet meer goed werkt. De kans is klein, maar niet onbestaande.

aangepast door Jürgen
Gast opavormerij
Geplaatst:

Ja jurgen als de pc normaal opstart doet de cd speler het gewoon..en doet alles ook gewoon.

En bij het herstellen van de bios slaat die het niet op..

En ik heb inmiddels al 3 keer een nieuwe batterij geplaatst op het moederbord..ligt het niet aan..

Verder zou ik het even niet meer weten...

Ik hoor wel of er een oplossing is..mijn dochter heeft nu even de pc van mij..ik gebruik zelf een laptop,,dus die kan verder,en kunnen wij verder om proberen het probleem op te lossen..

Ik zelf krijg steeds meer het idee,dat er een breukje in het moederbord zit..maar ik kan het ook zo maar mis hebben..

groetjes opa

Geplaatst:

Als het moederbord inderdaad stuk is kunnen we via dit forum niet veel doen.

Je zou het eens kunnen laten testen in een computerwinkel, dan weet je gelijk of het moederbord de oorzaak is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.