Ga naar inhoud

Verborgen bytes

robindr

Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd probleem.

Ik heb namelijk een harde schijf gepartitioneerd. Eén partitie (C:) voor het OS en een andere (D:) voor mijn programma's en data.

Nu zag ik deze week dat mijn C: plots bijna vol was terwijl dit in principe niet mogelijk was. Ok, Soms installeer ik per vergissing nog wel eens een programma op C:, maar niet zodanig dat de schijf nu vol kan zitten.

Dus ging ik op zoek waar die bytes dan wel allemaal verscholen zaten op mijn C:.

Ik dacht dat ik op de goede weg zat toen ik plots vaststelde dat, terwijl de folder zelf aangaf dat er ong. 82Gb in zat, de folders en bestanden ín die folder nauwelijks 22MB groot waren. Ergens zitten dus ongeveer 82Gb aan gegevens verborgen maar ik heb geen idee waar of hoe.

Mijn mapinstellingen zijn zodanig aangepast dat de verborgen mappen en bestanden worden weergegeven, dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb een filmpje gemaakt die het probleem visualiseert (Misschien bekijk je het best in full view).

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip, maar heb ondertussen de oplossing gevonden.

Ondanks het feit dat de verborgen bestanden en folders werden weergegeven, waren er blijkbaar nog een aantal folders die verborgen waren.

In mapopties > Weergave heb ik Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uitgevinkt en toen kwamen een aantal nieuwe folders te voorschijn, waaronder de Temporary Internet Files.

Die heb ik nu geledigd en verplaatst naar D: en mijn C: is nu terug een pak 'gewicht' kwijt.

Problem solved.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.