Ga naar inhoud

Externe Hdd loopt vast, werkt niet naar behoren


jogert

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een ext. Hdd van het merk Medion.

het betreft een Externe Hdd type 90132.12 ( 1.5 TB )

Ik gebruik deze hdd via mijn Esata poort, welke een sleuf is uitgespaart in mijn pc.

De eerste maanden werkt de schijf prima, maar na verloop begon windows elke nieuwe opstart met scandisk om de schjf te scannen. Dit resulteerde in verloren bestanden en niet te redden data.

Ook gaf Windows mij deze foutmelding:

post-24836-1417704310,2345_thumb.jpg

Na deze melding kon ik de schijf niet meer gebruiken, totdat ik de pc opnieuw opstart.

Ik heb vervolgens een mailcontact gehad met de leverancier ( Medion.nl ) en deze gaf aan de schijf op te sturen voor reparatie ( garantie 2 jaar )

Heb vervolgens de Hdd terug gekregen, maar met de zelfde problemen. Oftewel ik ben nog geen steek verder.

Wie zou er mijn kunnen helpen?

aangepast door Kurtt
potloodje voor image aanduiding verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Buiten dat gene wat Jean-Pierre vraagt:

Ik zou die externe schijf indien mogelijk nog eens proberen op een andere PC.

Heb je daar ook problemen direct terug opsturen want je hebt nog altijd garantie.

Hebben ze je de zelfde schijf terug gestuurd.

Hebben ze ook meegegeven wat de reden van het defect was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hetzelfde probleem als je de HD via de usb aansluit?

Helaas heb ik de adapter en usb kabel niet meer.

---------- Post toegevoegd om 19:54 ---------- Vorige post was om 19:53 ----------

Buiten dat gene wat Jean-Pierre vraagt:

Ik zou die externe schijf indien mogelijk nog eens proberen op een andere PC.

Heb je daar ook problemen direct terug opsturen want je hebt nog altijd garantie.

Hebben ze je de zelfde schijf terug gestuurd.

Hebben ze ook meegegeven wat de reden van het defect was?

Ja, ik ga eens proberen op een andere pc met Esata aansluiting, en ze hebben me inderdaad de zelfde Hdd terug gestuurd met de melding dat er geen fouten op defecten op gevonden waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer alleszins wat clarkie zegt om te kijken of er al dan niet iets mankeert aan de HD.

Geef ook eens de systeem info van je pc.

Als het een merk pc is dan merk en type anders kun je onderstaande even uitvoeren.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Het kan zijn dat er een probleem is met de sata drivers maar dan moeten we weten welk moederbord er in je pc zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.