Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Acer 9423 start, wellicht na nieuwe windows updates maar dat is niet zeker, niet meer op. Opstarten in normale modus lukt niet, dan maar herstelmodus. Hij blijft hangen in de routine dat windows niet kan opstarten en de zaak wil controleren. Vindt niets, maar start ook niet op!

Wat heb ik verder gedaan?

Microsoft benaderd: Verwijst naar Acer omdat ik een OEM versie van Vista Ultimum heb.

Acer gebeld: Recovery uitvoeren.

Maar dan gaan mijn gegevens verloren en NATUURLIJK heb ik deze keer geen backup gemaakt. En er staan belangrijke gegevens op de laptop die ik niet kwijt wil.

Lid geworden van dit forum in de hoop dat iemand een wel passende oplossing heeft MET behoud van mijn gegevens op de C schijf.

Graag actief meedenken! Ik zal blij zijn met de oplossing....

Geplaatst:

Aan de probleem zelf kan ik u niet helpen maar wel voor uw data zodat je een kopie hebt.

Download Ubuntu

Brandt de iso image op cd of dvd

Start de computer op met de cdrom of dvdrom.

Kies voor Live

Selecteert taal en toetsenbord

Je komt dan in windows achtige scherm

Nu kan je uw data veilig backuppen door de kopieren en te plakken op externe harddisk / netwerk enz.

Best netwerkkabel gebruiken.

Nota: nooit knippen en plakken!!!

Als je dan klaar ben dan kan je recovery gebruiken

Geplaatst:

was het niet helemaal.....!

Op zich een hartstikke mooi besturingssysteem.

Het is alleen jammer dat - volgens mij dan - het systeem net zo werkt als een recovery....

.....alles van mijn schijf, dus moet ik het toch doen met een oude backup.

Gaat niet meer lukken om terug te halen, denk ik...

Toch bedankt. Mocht je nog tips hebben de bestanden terug te halen dan graag.

Geplaatst:

Als je opstart vanaf de Ubuntu cd krijg je een menu met mogelijkheden.

Kies hier de optie Ubuntu uitproberen zonder installatie. Normaal is dit de eerste in de lijst.

Hiermee werk je in ubuntu volledig vanaf de cd zonder dat er iets op je harde schijf wordt geintalleerd.

Deze methode is dus volkomen veilig voor je windows installatie

Je kan hiermee wel de harde schijf doorzoeken en al je bestanden overzetten naar een externe schijf.

Geplaatst:
Waarom lukt het niet?

Komt je er niet in windows achtige scherm?

Jawel, dat wel.

Maar wellicht ben ik te snel gegaan.

Ik heb ook nog bedacht, toen ik de vele mogelijkheden zag van Ubundu, dta ik mijn partities iets kon wijzigen.

Daarna gestart en hoe ik ook zoek binnen het programma, ik kom nergens meer mijn files tegen. In totaal LIJKT mijn schijfruimte wat minder te zijn nu en heel veel vrije ruimte. Dat betekent mijns inziens dat ik alle oude programmatuur (office etc) kwijt ben en ook al mijn bestanden. Of lijkt dit alleen maar zo en kan ik het gewoon niet vinden?

---------- Post toegevoegd om 16:13 ---------- Vorige post was om 16:09 ----------

Als je opstart vanaf de Ubuntu cd krijg je een menu met mogelijkheden.

Kies hier de optie Ubuntu uitproberen zonder installatie. Normaal is dit de eerste in de lijst.

Hiermee werk je in ubuntu volledig vanaf de cd zonder dat er iets op je harde schijf wordt geintalleerd.

Deze methode is dus volkomen veilig voor je windows installatie

Je kan hiermee wel de harde schijf doorzoeken en al je bestanden overzetten naar een externe schijf.

Dat stadium, die mogelijkheden, ben ik helaas al gepasseerd. Ubundu al geinstalleerd.

Hallo,dat stadium, die mogelijkheden, ben ik helaas al gepasseerd. Ubundu al geïnstalleerd. Misschien ietsjes te snel gegaan...:embarassed: Ik heb ook nog bedacht, toen ik de vele mogelijkheden zag van Ubundu, dat ik mijn partities iets kon wijzigen.

Daarna gestart en hoe ik ook zoek binnen het programma, ik kom nergens meer mijn files tegen. In totaal LIJKT mijn schijfruimte wat minder te zijn, ca 20 GB, nu en heel veel vrije ruimte. Dat betekent mijns inziens dat ik alle oude programmatuur (office, mail, etc) kwijt ben en ook al mijn bestanden, incl. mijn boekhouding. Of lijkt dit alleen maar zo en kan ik het gewoon niet vinden? EN als ze verdwenen zijn, is er e.e.a. dan nog te repareren? :thumpdown:

Geplaatst:

Uh nee, ik kom direct in Ubuntu terecht.

Nu heb ik het programma FOREMOST gebruikt om een groot deel van mijn gedelete/overschreven bestanden te recoveren.

Dat neemt veel tijd in beslag maar lijkt te werken.

Nu nog enkel kijken hoe ik ze weer leesbaar kan maken EN hoe ik ze in Ubuntu kan verplaatsen naar mijn harde schijf. Daar ben ik nog niet achter.

Daarna wil ik proberen om Windows weer te installeren.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.