Ga naar inhoud

Windows 7 herinstalleren lukt niet

Butler44

Aanbevolen berichten

Ik heb windows 7 ultimate 64 bit (originele cd met nummer)

Nu wil ik windows 7 64 bit opnieuw installeren en daarbij mijn C-schijf volledig formateren. (ssd schijf)

Mijn computer heb ik de opdracht gegeven dat hij van schijf moet opstarten. (In Bios)

Stap 1: Ik doe de schijf in de lade

Stap 2: Computer start op

Stap 3: Ik krijg een melding van windows dat bestanden worden ingeladen. (dat zie ik gebeuren)

Daarna verwachtte ik een blauw scherm met windows logo waarin ik keuzes kan maken (menu)

Ik krijg alleen een blauw windows scherm en ik zie het pijltje van mijn muis wat ik kan bewegen. Ik zie geen menu.

Het lijkt of het scherm van windows uitgerekt is, en dat het keuze menu buiten beeld van het scherm valt.

Ik kan nu verder niets doen.:hmmmm:

Dus ik heb een originele windows 7 64 bit Ultimate schijf die ik niet kan gebruiken voor een schone herinstallatie.

Ik kan alleen mijn 1e systeem backup gebruiken (die ik in het verleden heb gemaakt), maar ik kan dan niet mijn C-schijf formateren.

Wie weet wat er aan de hand is, en wat de oplossing kan zijn.:hmmmm:

Grtz Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je dvd-rom als eerste boot instellen in het bios.

Als de pc opstart zie je op een gegeven moment "druk op een toets om op te starten vanaf cd/ dvd" dan moet je op een willekeurige toets drukken.

Hier vindt je de handleiding voor een windows 7 installatie.

Bedankt voor de reactie.

Dit alles heb ik gedaan.

Ik heb de computer via de bios zo ingesteld dat hij alleen als 1e via de dvd moet opstarten.

stap 2:

Als alles goed gaat, en je hebt je pc dus opgestart met de Windows 7-dvd, krijg je de boodschap "DRUK OP EEN TOETS ALS U DE COMPUTER VANAF EEN CD OF DVD WILT STARTEN". Druk dan gewoon op een willekeurige toets (druk bijvoorbeeld op de spatiebalk).

Nu zie je een balk waaruit blijkt dat er installatiebestanden worden geladen ("Windows is loading files" - "Windows is bezig met laden van bestanden").

Tot zover gaat het goed

Hierna krijg ik een leeg blauw windows scherm met alleen een muispijltje.

Daarna verschijnt er een venster, waar je de taal en de indeling voor tijd en toetsenbordindeling moet ingeven. (Dit krijg ik niet meer te zien???)

Hoe nu verder :hmmmm::hmmmm::hmmmm:

grtz Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Butler44,

Je DVD-drive >> First boot device.

Je SSD >> second boot device.

Heb je verder nog een Externe HD aangesloten of een nog ingeplugde USB-stick, verwijder deze dan voor je begint met het installeren van Windows.

Ook een cardreader kan voor problemen zorgen en koppel deze dan ook los.

Had het zelf ook nog nooit meegemaakt maar kreeg een tijd terug een pc binnen voor een nieuwe install van Windows 7 en had een gelijkaardig probleem .

Dacht eerst dat er iets mis was en deed een reset. Nadien heb ik bijna 20 minuten gewacht en de installatie liep gewoon verder.

Het hoe en waarom moet ik je schuldig blijven want ik weet het nog steeds niet.

Misschien heb je er wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Butler44,

Je DVD-drive >> First boot device.

Je SSD >> second boot device.

Heb je verder nog een Externe HD aangesloten of een nog ingeplugde USB-stick, verwijder deze dan voor je begint met het installeren van Windows.

Ook een cardreader kan voor problemen zorgen en koppel deze dan ook los.

Had het zelf ook nog nooit meegemaakt maar kreeg een tijd terug een pc binnen voor een nieuwe install van Windows 7 en had een gelijkaardig probleem .

Dacht eerst dat er iets mis was en deed een reset. Nadien heb ik bijna 20 minuten gewacht en de installatie liep gewoon verder.

Het hoe en waarom moet ik je schuldig blijven want ik weet het nog steeds niet.

Misschien heb je er wat aan.

Dasle bedankt voor de Tip. :top:

Ik ga het proberen.

Mijn DVD-drive >> First boot device.

Mijn SSD >> second boot device.

Dit had ik al ingesteld.

De externe Hard disk was al losgekoppeld maar de ingebouwde cardreader zal ik nu ook los koppelen.

Hopelijk werkt het verder installeren dan wel.

De reset die gedaan hebt, heb je daarna nog iets speciaals gedaan / ingesteld of alleen gewacht?

Grtz Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.