Ga naar inhoud

Pc start op maar geeft foutmelding en start opnieuw op

Krizzynater

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een computer met Windows XP

Als ik hem opstart komt er een scherm dat windows niet goed kon opstarten,

er komt dan een scherm met enkele opties: Veilige modus, gewoon opstarten en nog wat.

Eerst probeerde ik gewoon op te starten, dus ik wou op enter drukken bij gewoon opstarten, maar dat deed hij niet. Ik probeerde dus omhoog of omlaag te gaan maar dat deed hij ook niet.... Dus ik wachte de 30 seconden en hij gaat automatisch gewoon opstarten hij start dan direct opnieuw op en dan komt opnieuw het scherm dat hij windows niet kan opstarten,

ik kan weer geen opties kiezen dus ik wacht weer 30 seconden en alles gaat weer opnieuw, alles gaat heletijd opnieuw

hoe kan dit en hoe krijg ik hem weer aan de praat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Je moet navigeren met de pijltjestoetsen voor onhoog en omlaag.

Indien mogelijk kies de optie laatst gekende werkende configuratie.

Gaat het om een laptop of een desktop pc?

Bij een desktop kan je het volgende proberen.

Gebruik je een draadloos of een usb toetsenbord?

Probeer het dan eens met een met een gewoon toetsenbord met PS/2 aansluiting.

Bij een laptop verwijder je de accu en start op met enkel de netstroom aangesloten.

Kan je het merk en het modelnummer van je toestel opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet navigeren met de pijltjestoetsen voor onhoog en omlaag.

Indien mogelijk kies de optie laatst gekende werkende configuratie.

Gaat het om een laptop of een desktop pc?

Bij een desktop kan je het volgende proberen.

Gebruik je een draadloos of een usb toetsenbord?

Probeer het dan eens met een met een gewoon toetsenbord met PS/2 aansluiting.

Bij een laptop verwijder je de accu en start op met enkel de netstroom aangesloten.

Kan je het merk en het modelnummer van je toestel opgeven.

Ja met de pijltjes werkt dus niet,

Ik heb een desktop pc en ik gebruik een draadloos toetsenbord, ik ga het nu met een ps/2 uitgang proberen. Alleen in de bios settings doet het toetsenbord het wel, dus ik dacht dat het daar niet aan lag.

Hoe kun je precies de modelnummer zien? En merk/modelnummer waarvan? moederbord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kant en klare pc die in de winkel koopt heeft toch een merk en een modelnummer. Meestal staat dat wel ergens op een sticker die op de kist kleeft.

Bij een zelf same,gestelde pc ligt het natuurlijk iets moeilijker.

Daarom dit hulpmiddel.

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het net met een toetsenbod geprobeerd met ps/2 uitgang, nu kan ik wel kiezen welke optie ik doe, maar welke ik ook doe ik krijg toch hetzelfde

Er staat dat er mogelijk iets mis is met de hardware of software...

---------- Post toegevoegd om 13:55 ---------- Vorige post was om 13:53 ----------

Er zit volgens mij geen sticker op, wel kant en klaar gekocht dus doe ik die link van jou wel even, nu al bedankt voor de moeite

---------- Post toegevoegd om 13:57 ---------- Vorige post was om 13:55 ----------

maar als ik dat hier doe krijg ik tog specificaties van deze pc te zien, en niet die van de ene die het niet doet?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die speccy gaat niet helpen als je niet kan opstarten :sad Dat mag je dan overslaan.

Kan je de juiste tekst van de foutmelding hier weergeven?

Ook eventuele codes als die er bij staan.

Je weet toch wel welk merk je pc is. Dell, Asus, Acer, Siemens, Hewlett Packard, Packard Bell, Medion, ....?

Meestal staat er nog een model nummer bij.

Kijk anders op de factuur, misschien staat het daar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat als foutmelding, Windows kon niet worden opgestart, excuses voor het ongemak, het heeft waarschijnlijk iets te maken met de hardware of software.

Het is volgens mij merk Acer of Asus.

Heb geprobeerd de computer te starten vanaf de CD/DVD drive met de "Windows XP recovery CD" erin maar blijft hetzelfde doen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.